آخرین آمار زندانیان عفو شده

آخرین آمار زندانیان عفو شده

 رئیس سازمان زندان‌ها گفت: براساس آخرین آمار از مشمولان بخشنامه عفو گسترده زندانیان تا پایان 24 اسفند 92هزار و 500‌ نفر مشمول اجرای این بخشنامه شدند كه از این تعداد 56هزار زندانی آزاد و 36هزار و 500 نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.
به گزارش ایسنا،‌ اصغر جهانگیر با اشاره به برخی از آمارهای مربوط به اجرای بخشنامه عفو گسترده ادامه داد: تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و كرمان به ترتیب پنج استان اول كشور هستند كه بیشترین تعداد محكومان مشمول عفو را در اختیار دارند.
جهانگیر در خصوص بیشترین درصد آزادی در هر استان نسبت به تعداد محكومان همان استان نیز عنوان كرد: بر اساس آخرین گزارش‌ها به ترتیب استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، قزوین و آذربایجان شرقی بالاترین درصد مشمولان عفو نسبت به محكومان كل استان را دارند.
وی تعداد زندانیان اتباع بیگانه را كه تا پایان دیروز مشمول این عفو گسترده قرار گرفته‌اند، ۱۲۳۰ نفر اعلام كرد و گفت: از این تعداد ۱۱۹۳ نفر مرد و ۳۷ نفر زن هستند.
رئیس سازمان زندان‌ها همچنین عنوان كرد: گروه سنی ۳۳ تا ۳۹ سال بیشترین تعداد زندانیان بهره‌مند از بخشنامه عفو گسترده هستند.
رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه افزود: توقف چرخه جرم و كاهش ورودی به زندان‌ها 
پیش زمینه توسعه سلامت و كاهش آسیب‌های اجتماعی امری است كه مستلزم همكاری قوای سه‌گانه است و درخواست ما از دولت و مجلس محترم این است كه با برنامه ریزی لازم زمینه اشتغال افراد آزاد شده را فراهم كنند تا طعم شیرین این آزادی به كام زندانیان و خانواده‌های آنان دو چندان و این فرآیند آزادی و بازگشت زندانیان به جامعه و زندگی سالم كامل شود.