دوران سیاه‌بازی گذشته!

واكنش تند تركی و فغانی به اظهارات سرمربی سپاهان

دوران سیاه‌بازی گذشته!

«تا زمانی كه زنده هستم از هدایت ممبینی، محسن تركی، علیرضا فغانی و اشكان خورشیدی نمی‌گذرم. این افراد خاطرات بد زندگی من هستند.» همین دو جمله از امیر قلعه‌نویی در نشست خبری بازی با فولاد كافی بود تا كام فوتبال در روزهای پایانی سال تلخ شود.
گرچه قلعه‌نویی فردای آن روز گفت كه حرف بدی نزده است و فقط گفته خاطره بدی از این داوران دارد، اما این عقب‌گرد هم ذره‌ای از تندی واكنش داوران كم نكرد. محسن تركی یكی از همان چهار داور در واكنش به صحبت‌های سرمربی سپاهان به تسنیم گفت: فكر می‌كنم دوره قلعه‌نویی تمام شده است. در واقع دوره این حرف‌ها و مسائل گذشته و فوتبال تبدیل به یك علم شده و برای موفقیت در آن نیاز به سعی و تلاش است. دوره هوچی‌گری‌ها گذشته است. الان اگر كسی می‌خواهد در فوتبال موفق باشد، باید كار و تلاش كند و علمش را افزایش بدهد. در واقع با این مسائل نمی‌تواند موفق باشد. حالا هم این فرد اگر احساس می‌كند با این حرف‌ها می‌تواند فدراسیون و جامعه داوری را تحت‌الشعاع قرار دهد، سخت در اشتباه است. او باید خودش و تیمش را قوی كند تا در زمین فوتبال به حقش برسد.
این پیشكسوت داوری، حرف‌های تندتری هم داشت كه در مصاحبه با ایسنا به زبان آورد: قلعه‌نویی تا چند وقت پیش می‌گفت دست‌های پشت پرده نمی‌گذارند قهرمان شود و حالا بهانه‌هایش شده است داوری. به نظر من بهتر است به جای این حرف‌ها خودش را به روز كند و شیوه‌های جدید مربیگری را یاد بگیرد. این‌ها یكسری حرف‌های صد من یك غاز است كه ما به آنها عادت داریم. من به قلعه‌نویی ثابت می‌كنم در همان سال‌هایی كه می‌گوید از داوری ضرر دیده، خیلی بیشتر سود كرده است و بسیاری از قهرمانی‌های این آقا به كمك همین اشتباهات داوری به دست آمده است. من می‌توانم این موضوع را اثبات كنم.
دیگر داوری كه قلعه‌نویی گفته حلالش نمی‌كند، علیرضا فغانی است. این داور مطرح هم صحبت‌های سرمربی سپاهان را بی‌پاسخ نگذاشت تا خاطرات تلخ قلعه نویی از او، تلخ تر هم بشود. فغانی در گفت‌وگو با فارس عنوان كرد: همیشه اعتقاد دارم  این خداست كه باید از من راضی باشد و نه بنده‌های خدا و این اعتقاد من است. به هر حال گذشت زمان همه چیز را درباره خیلی از افراد ثابت كرده و می‌كند. حرف‌هایی هم كه الان می‌زنم ارتباطی به صحبت‌های این آقا ندارد؛ چراكه او مختار است هرچه می‌خواهد بگوید.
داور بین‌المللی فوتبال كشورمان تصریح كرد: در این فوتبال همواره سعی كرده‌ام خودم باشم و هیچ‌گاه به دنبال بازی‌های سیاسی، لابی با سیاسیون و داشتن خدم و حشم نبودم و هر كدام از دوستان مثل محسن تركی، هدایت ممبینی و... كه به جایگاه خوبی در این فوتبال رسیدند با تلاش خودشان بوده و هیچ‌كدام با لابی سیاسیون به این جایگاه نرسیدیم.
فغانی افزود: در این حدود 25 ـ 24 سالی كه در فوتبال هستم به این نتیجه رسیدم كه اكثر كسانی كه درباره مسائل پشت پرده و باندبازی حرف می‌زنند خودشان اصل این كار هستند و اتفاقات زیادی در این باره رخ داده كه گذشته این افراد را مشخص كرده و گذشت زمان گواه حرف‌های من است. ارتباط پنهانی با برخی مربیان و بازیكنان یا سیاه‌بازی و لمپن‌بازی دیگر جوابگو نیست و نمی‌توان با این كارها به موفقیت رسید.