بازی با اسم او، مذاكره با مربی دیگری؟

شایعه توافق مربی فرانسوی و تیم ملی جدی است؟

بازی با اسم او، مذاكره با مربی دیگری؟

 هروه ره‌نار، سرمربی فرانسوی در نزدیكی تیم‌ملی؛ این تازه‌ترین خبری است كه درباره نیمكت ایران منتشر شده است. ره‌نار در جام ملت‌های امارات از تیم ملی ایران دور نبود. او بازی‌های تیم كی‌روش را از نزدیك تماشا می‌كرد. همان روزها شایعات زیادی درباره این‌كه احتمالا ره‌نار روی نیمكت تیم ملی خواهد نشست، مطرح بود. ظاهرا فدراسیون فوتبال همان روزها از طریق یك ایجنت ایرانی كه در امارات زندگی می‌كرد، مذاكراتی را با این مربی انجام داده بود. ره‌نار هم برای آن‌كه بتواند با شرایط تیم ملی آشنا شود، به امارات سفر كرد تا بازی‌های تیم ملی را از نزدیك ببیند. وقتی یك بار در این باره از مربی فرانسوی سؤال شد، او خبر حضورش در تیم ملی ایران بعد از كارلوس كی‌روش را تكذیب كرد و گفت سرمربی تیم ملی مراكش است و قرار نیست به ایران بیاید. یكی از نزدیكان به تیم ملی، اما تاكید داشت باید حضور ره‌نار را در تیم ملی جدی گرفت. او آن روزها می‌گفت: «این مربی برای چه باید كاغذ و خودكار به دست بگیرد و بازی‌های تیم ملی را دقیق ببیند و روی كاغذ چیزهایی بنویسد؟ غیر از این است كه دارد شرایط تیم را می‌سنجد تا بعد از كی‌روش روی نیمكت ایران بنشیند؟» ظاهرا مذاكرات فدراسیون فوتبال با این مربی خوب پیش رفته است، ولی این‌كه او قطعا سرمربی ایران شود، هنوز مشخص نیست. روز گذشته بعضی رسانه‌ها خبر دادند در چهار روز آینده ره‌نار به صورت رسمی روی نیمكت ایران می‌نشیند. وقتی در این باره از فریدون اصفهانیان عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال سؤال كردیم، پاسخ داد: «تا این لحظه كه با شما حرف می‌زنم بحثی درباره این نیست كه آقای ره‌نار، سرمربی تیم ملی شده است. یعنی ما اصلا به گزینه نهایی نرسیده‌ایم. قرار شده تا بحث انتخاب سرمربی در هیات‌رئیسه جلو برود. در آخرین صحبت‌هایی كه با آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال داشتیم قرار بر این شد تا ایشان گزینه‌های نهایی را غربال كند و بعد از آن فهرست گزینه‌ها به هیات‌رئیسه فدراسیون بیاید. آنجا اعضا بحث كنند و در نهایت یك نفر به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود. تا این لحظه كه خبری از فهرست نبوده است و بنابراین نمی‌توانم خبر حضور ره‌نار روی نیمكت ایران را تایید كنم. ابتدا اجازه دهید فهرست مربیان به هیات‌رئیسه بیاید، بعدا در این باره حرف بزنیم.»
این حرف‌های اصفهانیان یعنی فعلا خبر امضای قرارداد ره‌نار با تیم ملی در حد شایعه است و نباید آن را جدی گرفت. شاید هم مهدی تاج در چند روز آینده حضور این مربی را در تیم ملی نهایی كند. یكی از نزدیكان فدراسیون فوتبال هم دیروز در این باره گفت: «نشستن ره‌نار روی نیمكت ایران؟ بعید می‌دانم. شاید اسم او مطرح شده و با گزینه‌های دیگر از جمله گزینه‌های كروات در حال مذاكره هستند!»
به هر حال فدراسیون فوتبال همیشه سعی می‌كند با اسم‌ها بازی كند و در نهایت به بهترین گزینه برسد. در دوران ریاست كفاشیان و در زمان انتخاب كارلوس كی‌روش هم فدراسیون در كنار بازی با نام‌های زیاد در نهایت مربی پرتغالی را انتخاب كرد. این بار هم تاج و فدراسیون بدشان نمی‌آید حداقل حواس دلال‌ها را پرت كنند.