رادیو امداد راه‌اندازی شد

رادیو امداد راه‌اندازی شد


علیرضا حبیبی مدیر رادیو امداد در گفت‌وگو با مهر درباره راه‌اندازی این شبكه رادیویی كه امروز افتتاح می‌شود، بیان كرد: با توجه به شرایط سیل اخیر كه در كشور رخ داد و تبعات و مشكلاتی كه در استان‌های كشور ایجاد كرد، می‌توان گفت هنوز این بحران ادامه دارد و باید به آن رسیدگی كرد.
وی ادامه داد: معاونت صدا هم با توجه به رسالتی كه در همدردی و همنوایی با آسیب‌زده‌ها دارد این رویكرد را به عنوان شعار خود قرار داده است و با عنوان «همدردی با آسیب‌زده‌ها و همراهی با مسؤولان» در این راستا تلاش می‌كند. حبیبی با اشاره به فعالیت‌های رادیو امداد تصریح كرد: اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی نسبت به آنچه رخ داده و فعالیت‌هایی كه انجام می‌گیرد، بررسی تبعات این اتفاقات، تقویت نقش گروه‌های امدادی، پیگیری از مسؤولان برای بازسازی این مناطق از جمله برنامه‌های رادیو امداد است.
مدیر رادیو امداد اضافه كرد: همچنین برنامه‌هایی برای تقویت روحیه مردم داریم تا بتوانند به روند عادی زندگی خود بازگردند و امیدبخشی برای بهبود این وضعیت با استفاده از روان‌شناسان انجام می‌شود.
وی تصریح كرد: این رادیو می‌تواند آسیب‌ها را به حداقل برساند، به مسؤولان مشاوره دهد، امدادرسانی را تسریع كند و آسیب‌دیدگان را از زبان خود یاری كند.
حبیبی در پایان گفت: رادیو امداد فعالیت خود را از ۱۲ بامداد ۲۱ فروردین شروع كرد و فعلا تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و امیدوارم بتوانیم با ارائه آموزش‌های همگانی در حوزه مدیریت بحران فعالیت كنیم.