ماجرای یك لوگوی محبوب

ماجرای یك لوگوی محبوب


 امروز پشت صحنه سكوت مطلق و صدای كیبورد دارد. یعنی چه؟ یعنی همه در سكوت سخت مشغول كار هستند و این فقط صدای كیبورد است كه سكوت گروه فرهنگ و هنر را می‌شكند. البته چند بار هم شما تماس گرفتید و حرف و نكته‌ای درباره مطالب داشتید كه خودش حسابی اتفاق خوبی بود، هم سكوت را شكست و هم از این‌كه می‌خوانیدمان خرسند شدیم. در این روز ساكت پركار اما چه كرده‌ایم و چه برایتان داریم. بچه‌های گروه فرهنگی برای آخر هفته حسابی سنگ تمام گذاشته و انواع مطالب را برایتان تدارك دیده‌اند. از گزارش خیلی جدی صفحه 11 تا گزارش جذاب صفحه 10 و البته گزارش جالب و خواندنی صفحه 12 و بالاخره گزارش مناسبتی جذاب و متفاوت صفحه 9.
 از همین صفحه شروع كنیم. امروز می‌توانید مطلبی درباره سه كتاب جالب و خواندنی كه به حضرت عباس(ع) پرداخته‌اند، بخوانید و برای مطالعه بیشتر هم سراغ خود كتاب‌ها بروید. «پنجره‌های تشنه» نوشته مهدی قزلی، «آه» یاسین حجازی و «ماه به روایت آه» زنده‌یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد كتاب‌هایی هستند كه انتخاب و بررسی شده‌اند. در همین صفحه بخوانید و ببینید نویسندگان ایرانی از چه زاویه‌ای سراغ قمر بنی‌هاشم رفته و به شخصیت او پرداخته‌اند.
 در صفحه 10 هم سوژه داریم چه سوژه‌ای. قبل از این‌كه روزنامه را ورق بزنید و بروید سراغ مطلب، در همین حد بدانید كه قرار است ترامپ زحمت بكشد و برود زبان مازنی را یاد بگیرد تا بفهمد اهالی روستای پیته نوی بهشهر خطاب به او چه می‌گویند. ماجرا این بود كه همكارانمان رفتند سراغ همان گروهی كه در راهپیمایی 22 بهمن فریاد «ترامپ حال خرابه» سر داده بودند و می‌خواستند صدایشان را به گوش رئیس‌جمهور آمریكا برسانند. حالا كه باز دولت آمریكا گل كاشته و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان نیروی تروریستی اعلام كرده، رفتیم سراغشان و با آنها حرف زدیم تا ببینیم حالا چه نظری درباره آمریكا دارند.
 صفحه سینمای امروز رفته سراغ یك موضوع مهم و فیلم‌های بی‌ادبی را بررسی كرده كه بدون جدی گرفته شدن گروه‌های سنی مناسب روی پرده رفته و مخاطبانی را در همه گروه‌های سنی داشته است. شاید برخی فیلم‌ها برای گروه‌های سنی بالاتر مناسب باشد، اما همان‌ها برای گروه‌های سنی پایین می‌شود بی‌ادب. بخوانید و ببینید در صفحه 11 امروز همكارانمان این فیلم‌ها را چگونه بررسی كرده‌اند و چه نظری درباره عملكرد معاونت سینمایی دارند.
 و اما در صفحه 12 هم رفته‌ایم سراغ طراحی یك لوگو كه چهار دهه از عمرش می‌گذرد و در تمام روزهای سخت و آسان كنار مردم بوده است؛ از جنگ گرفته تا سیل و... آن وقت حالا آقای ترامپ درباره‌اش حرف‌هایی می‌زند كه به همراهی و عشق بیشتر مردم به آن منجر می‌شود. داستان طراحی لوگوی سپاه پاسداران روایتی است كه می‌توانید ورق بزنید و بخوانیدش.