چرا كودكان یمنی قربانی می‌شوند؟

چرا كودكان یمنی قربانی می‌شوند؟


جنایتی كه چند روز گذشته نیروهای ائتلاف عربی در مدرسه دخترانه سعوان واقع در پایتخت یمن نسبت به دانش‌آموزان مرتكب شدند، یكی از نمونه‌هایی است كه متجاوزان در حق كودكان و نوجوانان یمنی از ابتدای جنگ‌افروزی ائتلاف در خاك یمن انجام می‌دهند. این جنایات مشمئز‌كننده در طول چهار سال گذشته كه عربستان سعودی و امارات عربی متحده این جنگ خانمانسوز را بر ملت یمن تحمیل نمودند، ادامه داشته و دارد و نمونه‌های فراوانی می‌توان برای آن برشمرد.
اكنون لازم است بر روند هدف قرار دادن كودكان یمنی از سوی نیروهای سعودی و اماراتی تامل كرده و آن را مورد بررسی قرار دهیم. به دیگر سخن، فاجعه مدرسه سعوان كه نیروهای ائتلاف عربی با بی‌رحمی آن را مرتكب شده و ۵۰ كشته (كه بیشتر آنان را دانش‌آموز تشكیل می‌دهند) برجای گذاشت، گویای این حقیقت است كه بسیاری از تحولات و رویدادهای یمن به‌ویژه آنچه نسبت به افراد غیر‌نظامی به خصوص كودكان انجام می‌شود، از دید رسانه‌های غربی ـ عربی پنهان بوده و رسانه‌ها آن اخبار را سانسور كرده و پوشش نمی‌دهند.
اما به‌راستی چرا ائتلاف عربی به رهبری سعودی چنین جنایاتی را در حق كودكان یمنی روا داشته و نیروهای ائتلاف عربی دستان خود را به خون آن كودكان آغشته می‌كنند؟
در منطقه تعز، نیروهای تجاوزگر ائتلاف عربی به آموزش كودكان و بهره‌برداری از آنان در امور نظامی پرداخته و از كودكان یمن سوء‌استفاده می‌شود. اما بیشتر رسانه‌ها به آن نپرداخته و این فاجعه انسانی را پوشش خبری نمی‌دهند. در عدن و شهرهای دیگر یمن نیز به عناوین گوناگون كودكان یمنی آسیب بسیاری از نیروهای متجاوز دیده و بسیاری از كودكان در جریان جنگ سعودی ـ اماراتی جان خود را از دست داده یا آواره شده‌اند و بسیاری از كودكان نیز بر اثر بمباران وحشیانه متجاوزان كشته شده‌اند. در چنین شرایطی كه متجاوزان هر گونه اقدام ظالمانه‌ای را بر ملت یمن به‌ویژه كودكان این كشور روا می‌دارند، مشاهده كردیم سازمان ملل متحد، عربستان سعودی را از فهرست سیاه خود خارج كرد!
آنان كه آتش جنگ را در یمن برافروختند، در صعده نیز به اتوبوس حامل دانش‌آموزان یورش برده و آنان را به خاك و خون كشیدند. در حدیده نیز كودكان به دلیل بمباران وحشیانه و محاصره ظالمانه جان خود را از دست می‌دهند و... .
از سوی دیگر شاهد اقدام جدی از سوی جامعه جهانی، دیدبان‌های حقوق بشر، سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه سازمان ملل نیستیم و فرستاده ویژه سازمان ملل در گزارش‌های خود از بسیاری از این واقعیات غفلت كرده و از كنار آن به سادگی می‌گذرد.
محاصره همه‌جانبه سرزمین یمن و قطع كمك‌ها نیز به شكل پنهانی موجب قتل و كشتار كودكان یمنی می‌گردد. از سوی دیگر گسترش بیماری‌های مزمن و مرگ‌آوری همچون وبا نیز تمام مردم یمن از جمله كودكان این كشور را مورد هدف قرار می‌دهد و به كام مرگ می‌كشاند.
به دیگر سخن، جنگ‌افروزی متجاوزان در خاك یمن، به نسل‌كشی ملت یمن منجر شده و به شكل برنامه‌ریزی شده‌ای به نابودی ملت یمن می‌انجامد. متجاوزانی كه نتوانستند اهداف خود در یمن را محقق سازند، چاره‌ای جز ارتكاب جنایت در حق كودكان برایشان باقی نمانده و آنان این جنایات را برای سرپوش گذاشتن بر شكست‌هایشان به انجام می‌رسانند.
منبع: روزنامه الثوره چاپ یمن