معمای قتل جوان مسافر پیچیده شد

معمای قتل جوان مسافر پیچیده شد

مرد جوان كه متهم است كارمند یك شركت خودروسازی را قربانی سرقت كرده، دیروز پای میز محاكمه خودش را بی‌گناه خواند و ادعا كرد بی‌دلیل بازداشت شده است.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ظهر 12 بهمن ۹۵ جسد پسر جوانی به نام محمد از سوی عابرانی كه از منطقه آریاشهر می‌گذشتند، پیدا شد. شواهد نشان می‌داد پسر 30 ساله با ضربات چاقو از پا درآمده است .جسد به پزشكی‌قانونی منتقل شد و پلیس دریافت محمد در حالی كه پدر و مادرش به سفر كربلا رفته بودند، قربانی شده است.
پلیس به تحقیق پرداخت و در حالی كه فرضیه جنایت با انگیزه سرقت قوت گرفته بود، پلیس با ردیابی تلفن همراه محمد فهمید گوشی تلفن همراهش به سرقت رفته است. پنج ماه از جنایت خاموش گذشته بود كه پلیس دریافت گوشی محمد روشن شده است. به این ترتیب به ردیابی آن پرداخت و رد یك مرد جوان به نام عزیز 37 ساله را یافت. پلیس سپس خودروی عزیز را شناسایی و او را بازداشت کرد. عزیز در بازجویی‌ها ادعا كرد محمد را نمی‌شناسد و از نحوه مرگ وی بی خبر است و گوشی تلفن همراه او را داخل ماشینش پیدا كرده است.
تناقض‌گویی‌های این متهم موجب شد علیه عزیز كیفرخواست صادر شود. به این ترتیب وی دیروز در شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده و با حضور یك قاضی مستشار پای میز محاكمه ایستاد .در ابتدای این جلسه پدر و مادر محمد در جایگاه ویژه ایستادند و برای عزیز حكم قصاص خواستند. 
سپس متهم در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: من مرتكب قتل نشده‌ام و محمد را نمی‌شناسم. من ساكن سلماس هستم. هر دو ماه یكبار به تهران می‌آمدم و با ماشین مسافركشی می‌كردم. سپس به محل زندگی‌ام می‌رفتم و بعد از چند روز استراحت دوباره به تهران برمی‌گشتم. من در مسیر اتوبان ستاری، بزرگراه اشرفی اصفهانی و جاده مخصوص كرج با ماشین مسافركشی می‌كردم و پنج ماه قبل از این‌كه بازداشت شوم وقتی در حال تمیز كردن ماشین بودم گوشی تلفن همراه را پیدا كردم. داخل آن هیچ سیمكارتی نبود به همین خاطر پنج ماه منتظر شدم تا شاید صاحب آن را پیدا كنم. اما چون كسی مراجعه نكرد و مدتی بود همسرم گوشی لمسی می‌خواست و پولی برای خرید آن نداشتم، آن را به همسرم هدیه دادم .
سپس قاضی قربانزاده گفت: همسرت در تحقیقات گفته خط تلفن همراه نداشته و گوشی را به‌عنوان هدیه به او داده بودی و هرگز نگفته بودی گوشی را پیدا كرده‌ای، حالا چه پاسخی داری؟ كه متهم گفت: همسرم یک گوشی تلفن معمولی داشت و مدتی بود گوشی مدل بالا می‌خواست. من به همسرم نگفته بودم آن را خریده‌ام و همسرم از ترس این حرف را بیان كرده است.
وی درباره سوال دیگر قضات دادگاه درباره این‌كه چطور در زمان قتل گوشی تلفن همراه تو و مقتول در یك محدوده آنتن‌دهی داشته‌اند نیز گفت: زمانی كه محمد به قتل رسید در حال مسافركشی در آن مسیر بودم. من محمد را نمی‌شناسم و انگیزه‌ای برای قتل او نداشتم .
در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر كند.