قیمت سكه 500 هزار تومان حباب دارد

قیمت سكه 500 هزار تومان حباب دارد


بازار آزاد طلا و ارز تهران یكشنبه شاهد افزایش قیمت‌ها بود، ‌به طوری كه هر دلار آمریكا 14هزار‌و‌150 تومان و هر قطعه سكه تمام بهار آزادی طرح جدید تا پنج میلیون تومان پیش رفت.  آیت محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌كه نرخ سكه به قطعه‌ای پنج میلیون تومان افزایش یافته گفت: قیمت كنونی سكه تمام بهار آزادی نسبت به بهای طلا حدود 500 هزار تومان حباب دارد.
 او درباره علت افزایش قیمت طلا و ورود بهای سكه به كانال پنج میلیون تومانی، اظهار كرد: اتفاق مهم سیاسی و اقتصادی كه باعث این افزایش قیمت شده باشد رخ نداده، هرچند رشد بهای اونس جهانی و نرخ دلار بی‌تأثیر نبوده است.
علت اصلی افزایش قیمت سكه، عامل روانی و انتظار برای رشد قیمت‌هاست. درواقع، پیش از این انتظار می‌رفت نرخ طلا و سكه در فروردین و اردیبهشت‌ افزایش یابد كه این اتفاق رخ داد و قیمت‌ها اندكی بالا رفت.
محمدولی ادامه داد: سیاست‌های دولت و بانك مركزی نیز در ساماندهی بازار پولی و نیز سكه و طلا مؤثر است، در صورت هدفمند و منطقی بودن این سیاست‌ها می‌توان انتظار داشت جلوی تلاطم و نوسان در بازارهای مختلف گرفته شود.
وی به نقدینگی موجود در جامعه اشاره كرد و گفت: پولی كه در اختیار مردم قرار دارد در میان بازارهای مختلف چرخیده و نوسان ایجاد می‌كند كه باید فكری برای آن كرد. بهترین اقدام برای مدیریت نقدینگی در كشور، رونق بخشیدن به تولید و ایجاد اشتغال است.