تعارض منافع، گرانی را رقم زد

تعارض منافع، گرانی را رقم زد


 برخی افراد سودجو در وزارت جهاد كشاورزی افراد دست‌نشانده و اقوام خود را به عنوان واردكننده معتمد معرفی كردند كه از این طریق سود زیادی نصیب‌شان می‌شود و به واسطه این‌كه منافع افراد مسؤول و واردكننده مشترك است نظارتی بر روند واردات و همچنین كنترل قیمت‌ها نمی‌شود. این جمله احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و عضو هیات‌مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت است كه در ابتدای گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان كرد.
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره مبارزه با تعارض منافع توضیح داد: برخی افراد از طریق ارتباط خویشاوندی یا دوستانه با مسؤولان، مناصبی را دریافت می‌كنند كه مستحق آن نیستند و در این ارتباط طرحی با عنوان مبارزه با تعارض منافع در مجلس مطرح شده تا به قانون تبدیل شود.
به گفته وی، ارتباط حزبی و خویشاوندی كه برخی افراد با مسؤولان دارند باعث شده آنها الان جزو واردكنندگان معرفی شوند در حالی كه هر دوی این گروه‌ها منفعت مشترك دارند.
امیرآبادی فراهانی به سودجویی برخی افراد در وزارت جهاد كشاورزی اشاره كرد و افزود: افرادی كه در برخی وزارتخانه‌ها مشغول به كار هستند و سودجویی می‌كنند بر روند واردات و همچنین كیفیت و قیمت تمام‌شده كالا نظارت نمی‌كنند تا منافع بیشتری كسب كنند و سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت اكنون روی این موضوع متمركز شده تا بتواند از حقوق مردم در این زمینه دفاع كند. عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی به برهم‌خوردن تنظیم بازار كالاهای اساسی اشاره كرد و گفت: تقریبا در همه كالاهای اساسی دست این افراد رو شده كه از مهم‌ترین آنها می‌توان به برهم خوردن بازار گوشت،  دارو و نهاده‌های كشاورزی اشاره کرد.
عضو هیات‌مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت تصریح كرد: به دلیل این‌كه پرونده این افراد پس از بررسی‌های نهایی به قوه قضاییه داده می‌شود، نمی‌توانیم نام آنها را افشا كنیم، از این رو نامه‌ای از سوی رئیس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت به آقای دكتر روحانی، رئیس‌جمهور فرستاده شد تا جلوی این كار گرفته شود و تعارض منافع‌ها نیز از بین برود.