آمار گیشه

آمار گیشه


سینمای ایران در هفته اخیر توانست به ركورد فروش چهار میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومانی دست پیدا كند كه دو میلیارد و ۶۹۷ میلیون تومان آن به تهران اختصاص دارد، فروشی كه نسبت به چند هفته اخیر رشد امیدواركننده‌ای داشته است.
  آنطور كه باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داد، شهاب حسینی این بار با فیلم سینمایی «نبات» به كارگردانی پگاه ارضی در نقش مردی ظاهر شده كه همسرش را در سانحه رانندگی از دست داده و با دخترش نبات زندگی می‌كند.
نازنین فراهانی، ستایش محمودی، معصومه رحمتی و تینا اسدی دیگر بازیگران «نبات» را تشكیل می‌دهند كه در دو روزی كه روی پرده رفته است، توانسته
 ۵۰ میلیون تومان فروش داشته باشد.
  دیگر فیلمی كه به تازگی روی پرده سینماهای كشور رفته است، فیلمی كمدی با بازی چهره‌هایی چون حمید فرخ‌نژاد، امیرمهدی ژوله و هومن حاجی عبداللهی است؛ «سامورایی در برلین» به كارگردانی مهدی نادری.
«سامورایی در برلین» در میان شش فیلمی كه به‌تازگی روی پرده رفته‌ با ۱۷۰ میلیون تومان، بیشترین میزان فروش را داشته است و انتظار می‌رود این فیلم به رقیب جدی برای «تگزاس ۲» در صدر گیشه هفتگی بدل شود.
  «وكیل مدافع» دیگر فیلمی است كه به‌تازگی روی پرده رفته است، فیلمی به كارگردانی سلما بابایی، دختر شهید عباس بابایی كه براساس آنچه پیشتر اعلام شده بود، موضوعی مشابه با «لیلی با من است» به كارگردانی كمال تبریزی دارد. با این تفاوت كه شخصیت اصلی این قصه به اختیار به جبهه رفته است.
ایمان افشاریان، كوروش تهامی، محمود عزیزی، مجید یاسر، شهرام قائدی و بهناز جعفری بازیگران این فیلم هستند كه در دو روز اول اكران، پنج میلیون تومان فروش داشته است.
  «خانه دیگری» ساخته بهنوش صادقی هم كه نخستین بار در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده بود، از روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت اكرانش را در سینماهای كشور آغاز كرد، فیلمی اجتماعی كه در آن پژمان بازغی، لیلا زارع، گوهر خیراندیش، ناصر هاشمی و ... به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم هم تا به امروز هفت میلیون و ۲۳۸ هزار تومان فروش داشته است و باید دید در ادامه مسیر اكران چه جایگاهی برای خود دست و پا می‌كند.
  «تولدت مبارك» هم كه از حضور بازیگرانی چون اكبر عبدی و محمدرضا فروتن بهره برده است، فیلمی در حوزه كودك و نوجوان است كه در دو روز نخست اكران با وجود آن‌كه از تبلیغات هم بهره‌مند است، نتوانسته به فروش خوبی دست پیدا كند.
  در میان هفت فیلم دیگر روی پرده، «تگزاس ۲» با یك میلیارد و ۹۷۱ میلیون تومان و همچنین ۱۹۶ هزار و ۷۴۸ نفر تماشاگر صدرنشینی خود را بر جدول فروش هفتگی تداوم بخشید و فروش كلی خود را هم به هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رساند.
  در مقابل «متری شیش و نیم» كه پرفروش‌ترین فیلم سال ۹۸ تا به امروز است، این هفته توانست یك میلیارد و ۲۱۷ میلیون تومان بفروشد و ۱۱۲ هزار و ۳۱۴ نفر را به سینماها كشاند، فیلم روستایی البته به تازگی از مرز ۲۴ میلیارد تومان فروش گذشت.
  ترتیب سایر فیلم‌ها هم همچون گذشته تداوم دارد و فیلم‌های «چهار انگشت» ساخته حامد محمدی و «زندانی‌ها» به كارگردانی مسعود ده‌نمكی در رتبه‌های بعدی جدول فروش هفتگی قرار دارند. حال باید دید كه با اضافه شدن شش فیلم جدید به چرخه اكران از هفته آینده جدول فروش دستخوش چه تغییراتی خواهد شد.