گناهش گردن سرمایه گزاران!

گناهش گردن سرمایه گزاران!


اگر آن ستاره‌ها و بازیگران، كارگردان‌ها و دیگر عوامل فنی فیلم و سریال‌هایی كه با سرمایه مشكوك این دو سرمایه‌گذار متهم از منشا پول و سرمایه‌های جاری شده در تولید، خبر و آگاهی داشتند، خودشان می‌دانند و وجدانشان. اگر هم نمی‌دانستند كه بعد از این اتهامات و پس از اثبات این اتهام، دست‌كم انتظار می‌رود كه به صورت شفاف در این زمینه به مردم و افكار عمومی توضیح و نسبت به ورود سرمایه‌های مشكوكی از این دست به سینما و شبكه نمایش خانگی هشدار دهند و اطلاع‌رسانی كنند.
اما در هر دوصورت، این نافی مسؤولیت سازمان سینمایی، اداره كل سینمای حرفه‌ای و وزارت ارشاد نیست كه در این زمینه، كنترل و نظارت لازم را داشته باشند و قاطعانه، ورود سرمایه مشكوك و حرام به سینما را رصد و با مسببان آن (چه سرمایه‌گذار و چه تهیه‌كننده) برخورد كنند.
 با وجود این و من باب مزاح به نظر می‌رسد، هر بلایی كه سر شخصیت‌های آثاری چون شهرزاد، لامپ صد، فردا، خانه‌ای در خیابان چهل و یكم و دراكولا آمده، دلیلش نان ناحلال سرمایه‌گذارانشان بوده كه سر سفره آورده اند؛ از مرگ بزرگ آقا و سرنوشت شوم شهرزاد و قباد در «شهرزاد» و اعتیاد و فلاكت فرزین (محسن تنابنده) در «لامپ صد» و اتفاقات تلخ برای شخصیت‌ها در «فردا» گرفته تا نزاع منجر به قتل برادران در «خانه‌ای در خیابان چهل و یكم» و همه بدبیاری‌های عطاران در «دراكولا!»