عودلاجان با طعم قطار گردشگری

عودلاجان با طعم قطار گردشگری

از قطاری که  دودی كه در زمان ناصرالدین‌شاه از تهران تا ری حركت می‌كرد و به‌خاطر بخاری كه از دودكشش خارج می‌شد مردم به آن ماشین‌دودی می‌گفتند و بعد از فعالیت 80 ساله از گردونه خارج شد، چند دهه می‌گذرد و قطار دودی حالا جایش را به قطار گردشگری در بافت تاریخی داده است.
قطار گردشگری بازار تهران از اول اردیبهشت به سیستم صوتی و راهنمای گردشگری مجهز شده تا به استانداردهای گردشگری شهری نزدیك شود. این قطار هر روز از ساعت ۱۰ تا 17 به فاصله زمانی هر دو ساعت یك‌بار ازخیابان 15خرداد تا بازارچه عودلاجان به صورت رایگان گردشگران را جابه جا می‌كند.
در مسیر بازدید این قطار می‌توانید از خیابان صور اسرافیل كه نام قدیم آن كوچه در بند درون بوده و نام فعلی آن برگرفته از روزنامه‌نگار مشهور مشروطیت است، مسجد توحید، خیابان ناصرخسرو كه با نام قدیم گذر ناصریه مشهور است و به‌خاطر خندقی كه به دستور ناصرالدین‌شاه حفر شده ‌بود، معروف و یكی از تاریخی ترین خیابان‌های تهران است و همچنین بناهایی چون عمارت سرای خورشید، تیمچه اكبریان، نخستین بانك رهنی ایران،خانه امام جمعه، مدرسه خان مروی، شمس‌العماره و... بازدید كنید. بعد از گشت و گذار در بازار هم می‌توانید دوباره سوار قطار شوید و به تقاطع صوراسرافیل و باب همایون برگردید.