مرد متاهل از اتهام تسبیب در خودكشی دختر جوان تبرئه شد

مرد متاهل از اتهام تسبیب در خودكشی دختر جوان تبرئه شد

حكم تبرئه مرد متاهل كه متهم بود با رفتار و تهدیدهایش باعث خودكشی دختر جوان شده در دیوان عالی كشور مهر تایید خورد و قطعی شد .
به گزارش خبرنگار جام‌جم، عصر 28 مهر سال ۹۷ به ماموران كلانتری پاسداران خبر رسید یك دختر جوان از طبقه ششم پاركینگ طبقاتی به پایین سقوط كرده و جان سپرده است. مأموران كلانتری وقتی به محل موردنظر رفتند با جسد خونین دختر جوان كه كارت شناسایی همراهش نشان می‌داد فریبا ۲۸ ساله است، روبه‌رو شدند‌. پلیس به پرس و جو از شاهدان پرداخت‌. سرایدار پاركینگ طبقاتی به نام مهرداد گفت: چند ساعت قبل دختر جوان در حالی كه سوار یك دستگاه پژو ۲۰۶ بود همراه یك مرد جوان وارد پاركینگ شد.
در ادامه خواهر فریبا به ماموران گفت: خواهرم دانشجوی دكترای زبان فرانسه بود و مرد جوانی به نام محمود با او ارتباط داشت. محمود بارها به خواهرم ابراز علاقه كرده بود، اما خواهرم به او علاقه‌ای نداشت. به همین خاطر محمود مدام خواهرم را تهدید به مرگ می‌كرد. گمان می‌كنم او خواهرم را به پایین پرتاب كرده است .
با اظهارات خواهر فریبا محمود كه متاهل بود بازداشت شد. وی كه سعی داشت خودش را بی‌اطلاع از این ماجرا نشان دهد و وقتی با فیلم‌های ضبط شده در دوربین مدار بسته پاركینگ مورد نظر رو‌به‌رو شد كه نشان می‌داد او همراه فریبا سوار خودرو  وارد پاركینگ شده‌اند لب به اعتراف گشود و گفت: قبول دارم همراه فریبا وارد پاركینگ شدیم اما فریبا حال خوبی نداشت. پس از چند دقیقه من پاركینگ را ترك كردم. او می‌گفت قصد خودكشی دارد.
وی درباره رابطه‌اش با فریبا گفت: من متاهل هستم و فریبا از این ماجرا مطلع بود. او به من علاقه داشت و ما با هم رابطه دوستی داشتیم.
 در حالی كه محمود ادعا می‌كرد بی‌گناه است سرایدار پاركینگ گفت: بعد از این كه مرد جوانی كه همراه فریبا بود پاركینگ را ترك كرد، متوجه شدم دختر جوان حالش خوب نیست. او از من آب خواست و من برایش آب معدنی خریدم و در اختیارش قرار دادم. او می‌خواست خودكشی كند كه با او صحبت كردم، اما وقتی از پاركینگ بیرون رفتم متوجه شدم خودش را كشته است‌. بررسی فیلم دوربین مداربسته پاركینگ هم نشان داد مهرداد چند ساعتی را داخل خودرو كنار فریبا بوده است.
با توجه به مدارك به دست آمده برای محمود به اتهام تسبیب در مرگ دخترجوان و برای مهران به اتهام خودداری از كمك به مصدومان و اخفای ادله، كیفرخواست صادر و پرونده به شعبه چهارم دادگاه كیفری یك استان تهران فرستاده شد و آنها پای میز محاكمه ایستادند. در جلسه دادگاه، اولیای دم برای محمود حكم قصاص خواستند، ولی محمود گفت: باور كنید نمی‌دانستم فریبا قصد دارد خودكشی كند. فكر می‌كردم حرف‌هایش فقط تهدید است. من فیلمی از او تهیه نكرده بودم. او خودش دچار مشكلات روحی بود و به همین دليل خودكشی كرد .
مهرداد نیز گفت: من وقتی متوجه شدم حال دختر جوان خوب نیست برای او آب معدنی خریدم. فكر نمی‌كردم خودش را از بالای ساختمان به پایین پرت كند.
در پایان جلسه با توجه به مدارك موجود، محمود و مهرداد تبرئه شدند. دیروز این حكم در شعبه ۱۳ دیوان‌عالی كشور مهر تأیید خورد و قطعی شد.