بازار فروش كجاست

بازار فروش كجاست

صنایع‌دستی هرچه كه باشد، از سوزن‌دوزی‌های زیبای سیستان و بلوچستانی‌ها گرفته تا گیوه‌های جهانی شده مریوان و سفال‌های زیبای لالجین، احتیاج به یك بازار برای فروش دارد؛ بازاری كه خیلی وقت‌ها از هنرمندان صنایع‌دستی مخصوصا هنرمندان كوچك‌تر و خانگی دریغ می‌شود. 
محمودیان، معاون صنایع‌دستی: اقدامات خوبی برای ایجاد بازار فروش صنایع‌دستی انجام شده، از جمله این‌كه رئیس سازمان میراث فرهنگی به ائمه نمازجمعه‌های 31 استان كشور نامه‌ای ارسال كرده و طی آن از ائمه نماز جمعه خواسته تا درباره صنایع‌دستی در خطبه‌های نماز جمعه صحبت و مردم را به خرید آن ترغیب كنند.
از سویی قرار است پنجشنبه‌های با صنایع‌دستی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، تا علاقه‌مندان بتوانند از تسهیلات و خدمات خاصی در پنجشنبه‌های با صنایع‌دستی بهره گیرند كه از آن جمله می‌توان به تخفیف 10 درصدی در خرید صنایع‌دستی اشاره كرد. همچنین برگزاری نمایشگاه‌ها، كارگاه‌های آموزشی و تورهای بازدید از كارگاه‌های صنایع‌دستی برنامه‌های دیگری در این راستاست كه می‌تواند زمینه فروش هرچه بیشتر این تولیدات را فراهم كند.
فرهاد ابراهیمی، هنرمند سفالگر: هنرمند برای فروش محصولاتش احتیاج به یك فضا دارد و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی بهترین فضا را به هنرمند می‌دهد و زمینه آشنایی مردم را با این محصولات فراهم می‌كند، اما مشكل اینجاست كه بسیاری از این نمایشگاه‌ها بدون تبلیغات و اطلاع رسانی‌های مناسب برگزاری می‌شود، از طرف دیگر، در بسیاری از موارد زمان مرده را به نمایشگاه‌های صنایع‌دستی می‌دهند یعنی به فصل گردشگری و عوامل دیگر كه در فروش موثرند توجه نمی‌كنند. از طرف دیگر، برای اجاره غرفه‌ها هزینه بالایی از هنرمند خواسته می‌شود كه خیلی وقت‌ها خارج از توان آنهاست.