حاشیه‌های سفیر پردردسر صنایع‌دستی

حاشیه‌های سفیر پردردسر صنایع‌دستی

مرداد سال 96 بود كه ساره بیات به عنوان سفیر فرهنگی صنایع‌دستی انتخاب شد تا مروج این صنعت در میان مردم و نسل جوان باشد. انتخاب این بازیگر البته از همان ابتدا با بازخوردهای منفی فعالان حوزه صنایع‌دستی مواجه شد و در آذر سال گذشته و با انتشار عكسی از وی كه به جای لباس سنتی ایرانی، پالتو پوست روباه به تن داشت، به اوج خود رسید، تا آنجا كه طوماری تهیه كرده و خواستار بركناری وی و انتخابی مناسب در این زمینه شدند. 
محمودیان، معاون صنایع‌دستی: ساره بیات دیگر سفیر صنایع‌دستی نیست و اکنون به دنبال فردی هستیم كه  بتوانیم مبلغ فرهنگ و هنر باشد. 
نرجس خاتون فیروزی، استاد سوزن دوزی اهل فارس: من بیش از آن‌كه به عملكرد این بازیگر به عنوان سفیر صنایع‌دستی نقد داشته باشم از سازمان میراث فرهنگی گلایه دارم كه بدون مطالعه و مشورت با جامعه هنرمندان صنایع‌دستی به چنین انتخابی دست زد. طبعا عملكرد بازیگری كه هیچ سررشته‌ای از هنرهای اصیل ایرانی ندارد و حتی حضورش در نمایشگاه صنایع‌دستی با عینك آفتابی و گرفتن چند عكس محدود می‌شود، نشان می‌دهد علاقه‌ای هم به این حوزه ندارد و حتی در حدود دو سال گذشته هم تلاشی نكرده تا با هنرهای این حوزه و هنرمندان آن آشنا شود و ارتباط بگیرد.