ابرقهرمانان مقابله با سرطان

ابرقهرمانان مقابله با سرطان


سرطان بیماری‌ای است كه از درونی‌ترین فرآیندهای بدن ما ناشی می‌شود و تغذیه از عوامل تاثیرگذار بر این فرآیندها‌ست؛ بنابراین مواد غذایی مصرفی ما در جلوگیری از این بیماری یا بروز آن نقش مهمی دارند. مواد غذایی زیر در دسته مواد غذایی جلوگیری‌كننده از بروز سرطان قرار دارند:
سیر: تركیبات سولفیدی سیرتغذیه بسیار خوبی برای سلول‌های ایمنی هستند و باعث می‌شوند این سلول‌ها به‌صورت موثرتری با سرطان مقابله كنند. سیر همچنین با از بین بردن كارسینوژن‌ها كه موادی سرطان‌زا هستند رشد تومورها را كند می‌سازد و به این شكل نقش مستقیمی در مبارزه با سرطان ایفا می‌كند.
گریپ‌فروت: گریپ‌فروت‌ها سربازان پاكسازی‌كننده آثار سرطانی هستند و كارهای مهمی برای پاكسازی به هم‌ریختگی‌هایی كه كارسینوژن‌ها ایجاد كرده‌اند، انجام می‌دهند. گریپ‌فروت به‌ویژه در مقابله با پیشرفت سرطان سینه نقش مهمی دارد.
انگور قرمز: برخلاف انگور سبز و بنفش، انگور قرمز از بیوفلا‌ونوئیدها كه قدرتمندترین عوامل مقابله با سرطان هستند استفاده می‌كند. این انگور همچنین دریچه‌های آزادكننده آنزیم‌های سرطان‌زا را می‌بندد. ویژگی عالی دیگر این انگور، از بین بردن آنزیم‌هایی است كه سلول‌های سرطانی برای رشد خود به آنها نیاز دارند.
قارچ: قارچ‌ها می‌توانند به‌وسیله طناب‌هایی به نام لكتین، سلول‌های سرطانی درحال تكثیر را جمع‌آوری كنند.
 پلی‌ساكاریدهای موجود در قارچ نیز، نیروهای مقابله‌كننده با سرطان را در دستگاه ایمنی بدن تقویت می‌كنند.
آجیل: دانه‌های آجیل عاشق سركوب‌كردن سرطان هستند. در میان آجیل‌ها جوز برزیلی با دارا بودن تركیبی به نام سلنیوم، ابرقدرت مقابله با سرطان پروستات است.
لیمو و پرتقال: این دو میوه تحریك‌كننده عملكرد نوعی از گلبول‌های سفید خون به نام لنفوسیت‌ها هستند. لنفوسیت‌ها سربازان قدرتمند بدن در مقابله با سرطان به‌شمار می‌آیند.
چای‌ها: چای‌ها عاشق جلوگیری از گردآمدن سلول‌های سرطانی و زاد و ولد آنها هستند. این تركیبات ابرقهرمانان مقابله با تكثیر سلولی و طرفداران پرو پا قرص میانه‌روی در این زمینه شناخته می‌شوند.
گوجه‌فرنگی: گوجه‌فرنگی به‌شدت به رادیكال‌های آزاد حمله كرده و به‌وسیله داروی شفابخشی به نام ویتامین C آسیب‌های سلولی را درمان می‌كند.
منبع: ba-bamail.com