به نام معلولان ، به كام متخلفان

به نام معلولان ، به كام متخلفان

 رئیس دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی سازمان بهزیستی كشور گفت: رانندگان۹۰ درصد خودروهایی كه در محل پارك ویژه معلولان توقف می‌كنند معلولیت ندارند، با وجود این جریمه هم نمی‌شوند.
به گزارش ایرنا،‌ ابراهیم كاظمی مؤمن سرایی افزود: پارك خودروها در پیاده‌روها یا جلوی محل پارك ساختمان‌ها همچنین پارك خودروها در جای پارك خودروی افراد معلول برای آنان و افراد ناتوانی مانند سالمندان دردسرساز شده است.
وی ادامه داد: هرچند در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در زمینه فرهنگسازی رخ داده است؛ برخی رفتارها هنوز قابل درك نیست به طور مثال پارك روبه‌روی پل عابر، جامعه معلولان و سالمندان را به مشقت می‌اندازد.
مؤمن‌سرایی عنوان كرد: توجه به رمپ‌هایی كه ویلچر از روی آن رد می‌شود، بسیار حائز اهمیت است. افرادی كه جلوی این رمپ‌ها پارك می‌كنند چون خودشان درگیر معلولیت نیستند و این‌گونه ناتوانی‌ها برایشان قابل لمس نیست، با خیالی آسوده خودروی خود را آنجا پارك می‌كنند یا در كمال تعجب خودروی خود را به پیاده‌روها می‌برند.
رئیس دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی سازمان بهزیستی كشور گفت: این افراد تصور می‌كنند هنگام پارك خودرو در پیاده‌رو، شهروندان عابر از کنار آن رد می‌شوند، اما مساله اینجاست كه افراد دارای معلولیت و سالمندان با عصا یا حتی زنان با كالسكه كودك را به زحمت و مشقت می‌اندازند.