زنان باردار زندانی در انتظار حمایت قانون

زنان باردار زندانی در انتظار حمایت قانون

نایب‌رئیس فراكسیون زنان مجلس با بیان ‌این كه قانونی برای حمایت از زنان باردار زندانی یا دارای فرزند خردسال وجود ندارد تاكید كرد كه قانون باید به گونه‌ای اصلاح شود تا زنان باردار زندانی بتوانند از مرخصی ۹ ماهه زایمان استفاده كنند.
به گزارش خانه ملت، معصومه آقاپور علیشاهی ‌ با اشاره به یكی از خلآهای قانونی در رابطه با حمایت از زنان زندانی، گفت: یكی از مواردی كه باید در بخش قانونگذاری به آن بپردازیم، موضوع زنان زندانی بوده كه یا باردار هستند یا فرزندان خردسال دارند، چرا كه قانونی برای حمایت از آنها وجود ندارد و این خلآ در این حوزه مشاهده می‌شود. وی ادامه داد: یكی از مواردی كه باید در قانون برای حمایت از زنان باردار زندانی پیشنهاد شود، این است كه بعد از به دنیا آمدن فرزندشان بتوانند از مرخصی 9 ماهه زایمان استفاده كرده و این مدت را با نصب دستبند الكترونیك در خارج از فضای زندان سپری كنند. آقاپور علیشاهی در بیان دیگر خلأهای موجود در حوزه قانونگذاری در رابطه با وضعیت زندانیان، عنوان كرد: در برخی موارد مادر و پدر همزمان به دلیل جرمی كه به طور مشترك مرتكب شده‌اند، زندانی می‌شوند، در این شرایط قانون نیاز به بازنگری دارد و لازم است به گونه‌ای اصلاح شود كه فرزندان آنها در یك زمان هم از وجود مادر و هم پدر محروم نشوند.
نایب‌رئیس فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی، تاكید كرد: اگر این كودكان به دلیل نبود مادر و پدر وارد فضای بهزیستی شوند، خود عاملی می‌شود تا در آینده به دلیل ارتكاب جرم و جنایت با مشكلات جدی مواجه شوند، كما این‌كه اغلب زنان قاتل دارای خلأ عاطفی بودند، چرا كه در خانواده‌هایی رشد كرده‌اند كه اختلافات شدید خانوادگی داشته یا از وجود هم پدر و هم مادر بی‌بهره بودند.