شیطان ناتوان

شیطان ناتوان

در هفته‌های اخیر اتفاقاتی در عرصه سیاسی و بین‌المللی رخ داده و در این رویدادها شاهد بودیم كه بار دیگر دولتمردان آمریكایی با ناكامی‌ها و شكست‌هایی برای پیشبرد اهدافشان در منطقه مواجه شدند. آمریكا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ضربات پی در پی را از ایران دریافت كرده است. نمونه اخیر این شكست‌ها، شكار پهپاد فوق‌پیشرفته آنها در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران از سوی پدافند زمین به هوای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است. این اتفاقات نشان داد آنها دیگر حرفی برای گفتن و عرض اندام ندارند. طبعا با توجه به تداوم این ناكامی‌ها، ایالات متحده آمریكا در پی آن است كه جایگاه دروغین خود را در عرصه رسانه‌ای و افكار عمومی دنیا به‌ویژه در میان كشورهای هم‌پیمان خود همچنان حفظ كند.
راهكاری كه آمریكایی‌ها در چنین فضایی در پیش گرفتند این است كه جنگ روانی علیه ایران راه بیندازند. هدف از چنین رویكردی این است كه آمریكا همچنان درصدد القای این مساله به هم‌پیمانان خود است كه جایگاه اول نظامی دنیا به ایالات متحده اختصاص دارد. واقعیت این است كه گرچه آمریكا ادعای كذب ساقط كردن پهپاد ایرانی را مطرح كرده، اما شواهد و مداراك نشان می‌دهد این سخن كاملا ناصحیح و نادرست است. جمهوری اسلامی ایران برای ادعای خود مبنی بر ساقط نشدن پهپادش از سوی آمریكا، سند و مدرك دارد و مثل آمریكایی‌ها حرف بی‌پایه و اساس نمی‌زند.
 پهپاد ساقط شده ادعایی آمریكا اتفاقا به سلامت، ماموریت خود را انجام داده و از ناو آنها فیلمبرداری كرده و در نهایت به مقر اصلی خود برگشته است. در نقطه مقابل آمریكایی‌ها به‌جز طرح این شایعه كذب، مدركی برای اثبات حرف‌های خود ندارند. جالب اینجاست با وجود این‌كه آمریكایی‌ها می‌دانند این سخن كذب محض است، اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده ابایی از دروغگویی ندارد. متاسفانه رسانه‌های استكباری و صهیونیستی این دروغ‌ها را پوشش می‌دهند و سعی در القای این اظهارات كذب در افكار و اذهان عمومی دنیا دارند. در عرصه جهانی نیز سازمان‌های رسمی بین‌المللی تلاشی برای رسیدگی به این دروغ‌پردازی‌ها ندارند؛ البته مشخص است كه این مجامع با توجه به این‌كه آلت دست استكبار و از جمله آمریكا هستند، سعی در نشان دادن واقعیت‌ها ندارند.  در نقطه مقابل و در برابر این‌گونه شایعه‌پراكنی‌ها،‌ جمهوری اسلامی اعلام كرده است مدرك و سند ساقط نشدن پهپاد ایرانی موجود است و این رویه نشان می‌دهد ایران هیچ‌گاه بدون سند و مدرك اقدام به انتشار خبر نمی‌كند. از سوی دیگر، این رویه‌ای كه آمریكا در پخش شایعات برای بازیابی دوباره چهره شكست‌خورده خود در منطقه در پیش گرفته، به نوعی نشان‌‌دهنده اقتدار بخش نظامی ماست و اگر ما از توانمندی‌های لازم برای نشان دادن اقتدار خود و همچنین برملا كردن دروغ دشمن برخوردار نبودیم، طبیعی بود كه حرفی از اقدام خود نمی‌زدیم. ایران یا حرفی نمی‌زند یا این‌كه اگر حرفی زد، حتما به آن عمل خواهد كرد.