یارانه 10 میلیون نفر قطع می‌شود

یارانه 10 میلیون نفر قطع می‌شود


وزارتخانه‌های تعاون، كار و رفاه اجتماعی، كشور و ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال هماهنگی و تدوین دستورالعملی برای تهیه بانك اطلاعاتی حذف سه دهك بالای درآمدی هستند.
به گزارش آنا، هیات وزیران هفته گذشته موضوع حذف یارانه سه دهك بالایی درآمدی را در حالی تصویب كرد كه هنوز بانك اطلاعاتی لازم برای این كار به‌طور تجمیع‌شده وجود ندارد.
براساس این گزارش، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در دوره حذف یارانه‌ها به بانك‌های اطلاعاتی مختلفی از جمله سپرده‌های بانكی، سازمان امور مالیاتی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها دسترسی پیدا كرد اما این آمار و اطلاعات ضریب خطای بیش از ۳۰ درصدی داشت. طبق اطلاعات به دست آمده توسط آنا، سه وزارتخانه تعاون، كار و رفاه اجتماعی، كشور و ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال تهیه دستورالعملی برای حذف یارانه سه دهه بالای درآمدی هستند.
در این دستورالعمل به‌طور مشخص نحوه حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی حسب میزان درآمد، دارایی و گردش حساب مشخص خواهد شد، به‌طوری‌كه اگر ضریب خطا كمتر از 5 درصد باشد، چیزی حدود ده‌میلیون نفر باید از فهرست یارانه‌بگیران حذف شوند.
تاكنون طبق اطلاعات وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی نزدیك به سه میلیون نفر از فهرست یارانه‌بگیران خارج شده است و طبق قانون باید مابقی افراد با استفاده از بانك‌های اطلاعاتی موجود از یارانه نقدی دولتی محروم شوند. زمان حذف یارانه دهك‌های بالای درآمدی به بعد از تدوین این دستورالعمل موكول شده است.