هدف‌های بزرگی با الاهلی دارم

برانكو در گفت‌وگو با جام‌جم: پرسپولیس نخواست با من توافق كند

هدف‌های بزرگی با الاهلی دارم

 برانكو ایوانكوویچ، مربی كروات پرسپولیس این روزها در عربستان به سر می‌برد. او به این كشور بازگشته و مشغول آماده‌سازی تیمش است و با الاهلی عربستان اهداف بزرگی در سر دارد. او این روزها همچنان از باشگاه پرسپولیس هم شاكی است و به‌زودی رسما از این باشگاه به فیفا شكایت خواهد كرد.
در هفته گذشته محمدرضا صادق، سفیر ایران در كرواسی به صورت تلفنی با برانكو ایوانكوویچ صحبت كرد. در این تماس تلفنی آقای صادق گفت با توجه به این‌كه دو طرف خاطرات خوبی از همكاری با یكدیگر دارند بهتر است موضوع به شكلی دوستانه و مسالمت‌آمیز حل شود. دیروز وقتی از برانكو در این باره سوال كردیم به جام‌جم گفت: «من برای پرسپولیس و هوادارانش احترام زیادی قائل هستم. همیشه خاطرات خوبی از این باشگاه در ذهنم می‌ماند اما رفتار خوبی با من نشد. پرسپولیس نخواست با من توافق كند و به همین خاطر تصمیم گرفتم تا با شكایت در فیفا حقم را از این باشگاه بگیرم.»
برانكو در پاسخ به این كه چرا مذاكرات بین او و پرسپولیس این‌قدر چالش داشته و به توافق منتهی نشده است، گفت: «همه چیز كاملا روشن و واضح است. من از حقم نمی‌گذرم. به هر حال وقتی ما رودررو نتوانسته‌ایم به توافق برسیم نفر سومی باید وارد قضیه شود و در این باره تصمیم بگیرد. امیدوار بودم بعد از سال‌های خوبی كه كنار هم داشتیم، باشگاه در نهایت رفتار بهتری داشته باشد. من همه تلاشم را در این باشگاه كردم و فكر نمی‌كنم كم گذاشته باشم. آنها نخواستند با من و مدیر برنامه‌هایم توافق كنند.»
سرمربی سابق قرمزها درباره كار در الاهلی هم توضیح داد: «این باشگاه از باشگاه‌های خوب و مطرح آسیاست. اهداف بزرگی در الاهلی دارم. می‌خواهیم در آسیا و در لیگ موفق باشیم. این منوط به آن است كه بتوانیم خیلی خوب كار كنیم و پرتلاش باشیم. در حال انتخاب بازیكنان هستیم. ان‌شاءا... ظرف روزهای آینده توضیحات بیشتری درباره آخرین شرایط پرونده‌ام با پرسپولیس و همین‌طور كار در الاهلی خواهم داد.»
 رقم درخواستی برانكو
بالای 700 هزار یورو؟
رقم درخواستی برانكو ایوانكوویچ از باشگاه پرسپولیس چقدر است؟ این سوالی است كه باشگاه هنوز به آن جواب روشنی نداده است. برانكو هم ترجیح می‌دهد تا درباره مبلغ چیزی نگوید. در این بین اخباری در رسانه‌ها هست مبنی بر این‌كه برانكو از باشگاه درخواست 700 هزار یورویی دارد. این پول شامل طلبش از قرارداد و همین‌طور پاداش‌ها می‌شود. منتهی یك نكته مهم و اساسی در این بین وجود دارد. 
برانكو ایوانكوویچ بخشی از طلب قرارداد فصل جدیدش را هم می‌خواهد! این چیزی است كه چلنگر مترجم سابق او افشا كرد. رضا در این‌باره گفت: «به هر حال آقای برانكو برای سال جدید هم قرارداد داشته است...» این جمله‌ای كلیدی است. یعنی برانكو در شكایت خود از پرسپولیس این موضوع را هم لحاظ كرده و از باشگاه بخش قابل توجهی از قرارداد فصل جدیدش را هم می‌خواهد. با این‌كه او به الاهلی رفته و از پرسپولیس جدا شده اما اعتقاد دارد باشگاه عامل این جدایی بوده است. بند فسخ قرارداد این مربی به خاطر عدم پرداخت به موقع طلبش فعال شد. برانكو هم قراردادش را فسخ كرد و به باشگاه الاهلی رفت. 
پرسپولیسی‌ها می‌گویند این مربی نباید یكطرفه فسخ می‌كرد و حتی زودتر از اینها با باشگاه عربستانی قرارداد بسته است. برانكو اما چنین نظری ندارد و می‌گوید باشگاه عامل فسخ بوده، بنابراین باید بابت قرارداد سال آینده هم غرامتی را پرداخت كند.
 شكایت پرسپولیس؟
كسی نمی‌داند برانكو برای فصل جدید چقدر قرارداد داشته، ولی بعید به نظر می‌رسد زیر یك میلیون یورو بوده باشد. این یعنی احتمالا 500 هزار یورو هم به رقم 700 هزار یورویی اضافه می‌شود. رقم درنهایت یك میلیون و 300 هزار یورو خواهد بود؛ یعنی برانكو به‌دنبال آن است كه بالاتر از یك میلیون یورو از پرسپولیسی‌ها بگیرد كه با توجه به رقم ارز در بازار بسیار سنگین خواهد بود. برانكو در گفت‌وگویی كه با جام‌جم داشت تاكید كرد به زودی در این‌باره توضیحات زیادی خواهد داد و دست به افشاگری خواهد زد. باید دید آیا او سرانجام چیزی در این باره می‌گوید یا نه؟ آنچه مشخص است پرونده كمی پیچیده است و فیفا هم برای رای دادن كار سختی خواهد داشت. برانكو كه مطمئن است در این پرونده برنده می‌شود. 
در همین حال یكی از مسؤولان باشگاه پرسپولیس هم به خبرنگار ما گفت: «كار آقای برانكو هم غیر قانونی بوده است. ما دوست داریم مشكل دوستانه حل شود ولی اگر ایشان شكایت كند ما هم به فیفا از او شكایت خواهیم كرد. طبق قانون ایشان چون با ما قرارداد داشته نمی‌توانسته پیش از فسخ با الاهلی توافق كنند، ولی این اتفاق رخ داده است.» البته ثابت كردن چنین مساله‌ای هم كمی سخت به نظر می‌رسد.