به جای لیگ باید بازی تداركاتی برگزار كنیم

ناراحتی اسكوچیچ از معلوم نبودن زمان شروع لیگ برتر

به جای لیگ باید بازی تداركاتی برگزار كنیم

صنعت نفت آبادان برای فصل جدید با یك سرمربی نام آشنا به لیگ برمی گردد. پس از جدایی پائولو سرجیو مربی پرتغالی این تیم حالا نوبت به دراگان اسكوچیچ رسیده تا به استان خوزستان برگردد و این بار هدایت صنعت نفت آبادان را برعهده بگیرد و تیمی كه به برزیل ایران شهرت دارد را هدایت كند. اسكوچیچ برای شروع لیگ علاقه خاصی به كار كردن با جوانان دارد و می‌خواهد تیم جدیدی را در آبادان بسازد. 
او در مورد شرایط صنعت نفت به جام‌جم گفت: «قبلا در فولاد خوزستان كار كرده‌ام و می‌دانم جنوب ایران سرشار از بازیكنان مستعد و تكنیكی است. بازیكنانی كه اگر به آنها فضا و زمان داده شود، می‌توانند روزهای مهمی را در فوتبال ایران رقم بزنند. من اینجا هستم تا به آنها امكانات و شرایط بازی را بدهم و امیدوارم نتیجه كار هم به شكلی باشد كه باعث رشد و پیشرفت فوتبال آبادان شود.» این مربی كروات اضافه كرد: «صنعت نفت تیم بزرگ و ریشه داری است كه تماشاگران زیادی را به ورزشگاه می‌كشاند. ما می‌خواهیم دوران جدیدی را آغاز كنیم. البته نیاز به زمان دارم تا بتوانم تفكرات تاكتیكی خودم را در این تیم پیاده كنم و ذهن بازیكنان مهیای یك فصل خوب و مفید شود، ولی برنامه‌های كوتاه مدتی نیز برای نتیجه‌گیری داریم. تا اینجای كار همه چیز خوب پیش می‌رود اما مشكل بزرگ ما، نبود برنامه ریزی كامل برای زمان شروع لیگ از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است.»
او گفت: «واقعا نمی‌دانیم باید چه كار كنیم. هیچ برنامه‌ای برای شروع لیگ به ما داده نشده و این اتفاقات، موضوع فوتبال در ایران را خیلی پیچیده می‌كند. ما به برنامه‌ریزی احتیاج داریم و باید بدانیم اولین بازی ما چه زمانی آغاز می‌شود و دیدارهای بعدی مان چه زمانی. همچنین باید بدانیم در هفته‌های نخست با چه تیم‌هایی مصاف می‌دهیم. اما هنوز خبری از قرعه‌كشی و شروع مسابقات نیست و این موضوع ما را متعجب می‌كند. واقعا نمی‌دانیم باید در این شرایط چه كار كنیم.» 
اسكوچیچ در نهایت اضافه كرد: «فعلا مجبوریم برنامه‌های بدنسازی و كارهای تاكتیكی را ادامه دهیم و به جای بازی در لیگ فقط در دیدارهای تداركاتی به میدان برویم كه این موضوع برنامه‌های تیم ما را با خطر مواجه می‌سازد ولی چاره‌ای نیست و باید فعلا به این روند ادامه دهیم. هرچند امیدوارم زودتر از سوی فدراسیون فوتبال ایران اتفاقات مهمی رقم بخورد و آنها بتوانند در مورد شروع فصل تصمیم مهم‌تری بگیرند. ما آماده‌ایم كار را شروع كنیم ولی منتظریم دستور برسد. باید بگویم همه ما برای شروع یك فصل عالی و پر از موفقیت خود را مهیا كرده‌ایم و بقیه مسائل به تصمیم مسؤولان بستگی دارد.»