جنبه‌های جهانی شیر مادر

جنبه‌های جهانی شیر مادر

مسأله جالب این است موضوعی كه قرآن در سال‌ها پیش به آن اشاره كرده است، امروزه توسط یونیسف و سازمان جهانی بهداشت مطرح می‌شود؛ آن‌قدر كه به مدت زمان تغذیه كودك از شیر مادر هم وارد شده‌اند و می‌گویند مدت توصیه شده برای شیر دادن دو سال تمام است و این موضوع به امضای بسیاری از روسای كشورهای جهان رسیده است.
از طرف دیگر خیلی از كشورهای صنعتی سعی كرده‌اند در جهت مدرنیته شدن جهان، با این موضوع مقابله كنند. آنها انواع شیرهای خشك و شیرهای دیگر با خاصیت‌های متفاوت از جمله شیر ماترنیزه و همونیزه را تولید كردند كه بیشترین شباهت را به شیر مادر داشت، اما بعد از سال‌ها، مقاله‌هایی كه امروزه از همان كشورها منتشر می‌شود نشان می‌دهد خودشان به این نتیجه رسیده‌اند كه هیچ‌كدام از شیرهای تولیدی نتوانسته‌اند جایگزین شیر طبیعی مادر باشند.  این موضوع آن‌قدر رسمیت پیدا كرده است كه هر سال از تاریخ اول تا 7 آگوست، هفته جهانی شیردهی نامگذاری شده است كه در جهت ترویج فرهنگ شیردهی حداقل برای شش ماه اول زندگی نوزاد فعالیت می‌كند و برای پیوستن تمامی حامیان، دولت‌ها و مؤسسه‌های شیردهی كه در بیشتر از 170 كشور است، تلاش می‌كند.
در واقع موضوع این است كه می‌بینیم توجه ویژه قرآن به شیردادن مادر به كودك، حالا حرف اول پیشرفت‌های علمی و كشفیات دانش اخیر شده است و همگی آن را تایید و بر آن تاكید می‌كنند.