ایجاد صدها هزار شغل در شهرك‌های صنعتی در صورت رفع مشكل برق

ایجاد صدها هزار شغل در شهرك‌های صنعتی در صورت رفع مشكل برق


محمدرضا مرتضوی، دبیركل خانه صنعت، معدن و تجارت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبكه دو سیما گفت: صنایع كوچك همان‌قدر كه آسیب‌پذیرند به همان میزان نیز قدرت مانور دارند و دولت مكلف است تعهدات خود را مانند خدمات برق، آب، راه‌های دسترسی و جمع‌آوری زباله نسبت به شهرك‌های صنعتی انجام دهد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرتضوی افزود: صدها هزار شغل در شهرك‌های صنعتی استان تهران منتظر برق هستند. در حالی كه پول انشعاب از واحدهای تولیدی شهرك‌های صنعتی گرفته شده است اما می‌گویند منابع نداریم و به این واحدها برق نمی‌دهند.
دبیركل خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر مشكل آب، برق و زباله در شهرك‌های صنعتی حل شود صدها هزار شغل ایجاد خواهد شد. وزارت نیرو چگونه انشعاب را می‌فروشد اما برق نمی‌دهد. مرتضوی افزود: زمانی كه سرمایه‌گذار وارد شهرك صنعتی می‌شود، پول قرارداد را از وی می‌گیرند، اما زمانی كه وی كارگاه یا كارخانه خود را راه‌اندازی می‌كند می‌گویند آب و برق نداریم.
دبیركل خانه صنعت، معدن و تجارت افزود: اكنون با توجه به تحریم‌ها فرصت بسیار خوبی برای صنایع كوچك ایجاد شده، زیرا عدالت‌محورترین بخش اقتصاد كشور این صنایع هستند.
مرتضوی گفت: در شهرك صنعتی چرمشهر زمین برای دفن زباله موجود است، اما زباله‌ها را جمع‌آوری نمی‌كنند كه انباشت زباله موجب بیماری كارگران شده است.
وی افزود: در كشوری یك‌ساله شهرك باستی‌هیلز می‌سازند، اما می‌گویند پول جمع‌آوری زباله‌های صنعتی را نداریم در حالی كه پول این كار از ساختن بخش كوچكی از ویلاهای این شهرك كمتر است.
دبیركل خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: ما كمك نمی‌خواهیم و فقط می‌خواهیم همه وظیفه خود را انجام دهند، زیرا 60 درصد مالیات كشور از صنایع و تولیدكنندگان گرفته می‌شود، اما 20‌درصد آن را نیز برای ما هزینه نمی‌كنند.