هدیه اسیدی برای عروس و داماد

مرد میانسال با مایع لوله‌بازکنی پسر و عروسش را سوزاند

هدیه اسیدی برای عروس و داماد

سه ماه پس از تصویب طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در مجلس شورای اسلامی، زوج جوانی در شهرستان خلخال قربانی اسیدپاشی شدند. پدر خانواده در تحقیقات مدعی است، به طور تصادفی روی پسر و عروسش اسید ریخته است.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، روز شنبه 19 مرداد امسال صدای كمك‌خواهی زن و مردی از داخل خانه‌ای در یكی از محله‌های شهرستان خلخال به گوش رسید. آنها فریاد می‌زدند؛ «سوختیم، سوختیم.» دقایقی بعد زن و مرد جوانی كه دچار سوختگی شده بودند به بیمارستانی در این شهر منتقل شدند.
درصد سوختگی زن جوان كم بود، اما مرد جوان به نام علی سوختگی شدیدی داشت‌. دو قربانی اسیدپاشی، سریع برای ادامه درمان به بیمارستان ولایت رشت منتقل شدند. زن جوان پس از چند روز از بیمارستان مرخص شد و از پدرشوهرش به خاطر اسیدپاشی شكایت كرد.
با این شكایت، مرد اسیدپاش دستگیر شد، اما در تحقیقات منكر اسیدپاشی شد و گفت: ناخواسته مایع لوله بازكنی روی پسر و عروسم ریخت و من قصدی برای این كار نداشتم.
كمال فروتن، رئیس انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی در این باره به جام‌جم گفت: پس از اطلاع از این اسیدپاشی، انجمن فعالیت خود را برای حمایت از قربانیان آغاز كرد. آن‌طور كه بستگان قربانیان اسیدپاشی اعلام كرده‌اند، علی و دختر جوان چندی قبل عقد می‌كنند و روز حادثه به خانه پدر علی می‌روند تا برای شروع زندگی‌شان از او كمك بگیرند، اما پدر خانواده عصبانی شده و محتویات ظرف لوله بازكنی را روی آنها می‌ریزد. مرد جوان هنوز شرایط طرح شكایت را ندارد و روز یكشنبه تحت عمل جراحی قرار گرفته، اما همسرش شكایت كرده است.
وی ادامه داد: وكیلی از طرف انجمن در رشت شناسایی شده تا پیگیر روند حقوقی پرونده باشد، اما با توجه به آسیب‌های علی هنوز نتوانسته از او وكالت بگیرد. البته اسیدپاشی جرمی است كه از جنبه عمومی نیز دارای مجازات بوده و ما امیدواریم دادستان یا نماینده‌شان به این مسأله ورود كنند.
رئیس انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی درباره اقدامات این انجمن برای قربانیان اسیدپاشی گفت: پس از اطلاع از اسیدپاشی در دو حوزه ورود می‌كنیم‌. ابتدا اقدامات درمانی را انجام داده و هزینه‌های عمل‌های جراحی قربانیان را می‌پردازیم و در كنار آن اقدامات حقوقی را پیگیری می‌كنیم و برای آنها وكیل می‌گیریم.
وی با اشاره به طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در مجلس خاطر نشان كرد: پس از تصویب این طرح در اردیبهشت امسال، همچنان شاهد وقوع اسیدپاشی در كشور هستیم و اعتقاد داریم باید در این طرح به اقدامات پیشگیرانه مثل جلوگیری از خرید و فروش راحت اسید هم توجه می‌شد تا به‌راحتی در دسترس نباشد.
فروتن در پایان خاطر نشان كرد: از مردم درخواست داریم پس از اطلاع از اسیدپاشی در شهر یا محله‌شان سریع موضوع را به انجمن اطلاع دهند تا بتوانیم اقدامات فوری برای حمایت از قربانیان را انجام دهیم.