سرقت مسلحانه 23 هزار یورویی از صرافان

سرقت مسلحانه 23 هزار یورویی از صرافان

پنج عضو باند سرقت مسلحانه در پوشش مامور كه از صرافان 23 هزار یورو سرقت كرده بودند، در ردیابی‌های پلیسی دستگیر شدند. متهمان اعتراف كردند، سلاح و تجهیزات پلیسی را به مبلغ هشت میلیون تومان از غرب كشور خریده بودند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ظهر ۲۴ تیر امسال مردی ۳۵‌ساله در تماس با مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از سرقت ۱۳ هزار یورو و دو دستگاه تلفن همراهش از سوی پنج مرد مامورنما خبر داد. در ادامه پرونده‌ای در این رابطه تشكیل و در اختیار كارآگاهان اداره یكم پلیس آگاهی قرار گرفت. شاكی وقتی مقابل افسر پلیس آگاهی قرار گرفت، گفت: ۱۲ظهر دو‌مرد جوان حدود ۳۰ ساله با ظاهری بسیار موجه وارد مغازه صرافی‌ام در خیابان جمهوری شدند. آنها مدعی بودند، ۱۳‌هزار یورو نیاز دارند، بنابراین قرار شد به بانك در نزدیك مغازه‌ام برویم. در مسیر سه مرد با یك‌دستگاه پژو سد راه ما شده و با نشان دادن سلاح و بیسیم ادعا كردند پلیس هستند و قصد دارند مرا به جرم قاچاق ارز دستگیر كنند. آنها مرا سوار ماشین كرده و دو خریدار هم با موتور از آنجا دور شدند. پس از یك ساعت سوال و جواب، 13 هزار یورو و دو‌تلفن همراهم را سرقت كرده و مرا از ماشین پیاده كردند.
در ادامه تحقیقات مشخص شد دو خریدار هم با سه مامور قلابی همدست بوده و چند روز قبل از صراف دیگری ده هزار یورو دزدیده بودند. سرانجام با بررسی دوربین‌های مداربسته ردپای یك مجرم حرفه‌ای به نام مهرداد در این سرقت‌ها به دست آمد و 22 مرداد با دستور بهشتی، بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت دستگیر شد. متهم در بازجویی‌ها به سرقت‌ها با همدستی چهار نفر از هم‌محلی‌هایش اعتراف كرد.
سردار لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره این سرقت اظهار كرد: با توجه به دستگیری تمامی اعضای این باند سرقت مسلحانه و كشف وجوه سرقتی از حساب‌های بانكی و برگرداندن وجوه به شاكیان، متهمان در اختیار كارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.