افشای اعتراف دروغین به قتل بعد از 5 سال

افشای اعتراف دروغین به قتل بعد از 5 سال

مردی كه نیمه‌شب تابستان پنج سال قبل با شلیك گلوله دو نفر را در بیابان‌های اهرم به قتل رسانده و متواری شده بود، شناسایی و دستگیر شد. پس از قتل، دو مظنون این پرونده به دروغ به قتل اعتراف كرده بودند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، فرمانده انتظامی استان بوشهر در تشریح جزئیات این پرونده گفت: شامگاه دوم تیر‌۹۳ گزارش یك مورد تیراندازی در بیابان‌های اطراف سه‌راه گادویی شهر اهرم به پلیس واصل شد. با حضور تیم گشت پلیس مشخص شد دو نفر بر اثر شلیك فرد یا افرادی ناشناس جان باخته‌اند. 
به گفته سردار واعظی، پس از تحقیقات دو نفر با هویت معلوم به عنوان مظنون دستگیر شدند كه یكی از دستگیرشدگان ضمن اعتراف به قتل با همدستی فردی دیگر صحنه قتل را در حضور مقام قضایی و پلیس، بازسازی و هر دو روانه زندان شدند. با حضور یك كارآگاه متخصص و با تجربه، این پرونده مورد مطالعه چند باره قرار گرفت و تناقضات و ابهامات متعددی از آن استخراج شد.با گسترش دامنه تحقیقات فردی ۲۴ ساله اهل شهر اهرم مورد ظن پلیس قرار گرفت و در بررسی سوابق وی مشخص شد چند روز پس از حادثه به صورت داوطلبانه به سربازی رفته و پس از آن نیز محل زندگی خود را به شیراز منتقل كرده است.
فرمانده انتظامی بوشهر عنوان كرد: با تكمیل تحقیقات، این متهم هنگام حضور در شهر اهرم برای انجام امور شخصی خود دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.متهم دستگیر شده در مواجهه با ادله پلیس ضمن اقرار به قتل گفت به خاطر عذاب وجدان ناشی از این قتل معتاد شده و در طول پنج سال گذشته یك شب خواب راحت نداشته‌ام.
متهم به قتل به پلیس اعتراف كرد؛ شب حادثه همراه پسرعمه‌ام با سلاح شكاری پدرم برای شكار پرنده به بیرون شهر رفته بودیم. در حال شكار صدای موتورسیكلتی شنیدیم كه به طرف ما می‌آمد وقتی در تاریكی شب به ما نزدیك شدند، از ترس این‌كه سلاح را بگیرند ناخواسته به طرفشان شلیك كردم كه هر دو نفر روی زمین افتادند و ما نیز به سمت اهرم فرار كردیم.