انهدام 17 باند سرقت در پاتك پلیس البرز

انهدام 17 باند سرقت در پاتك پلیس البرز

ماموران پلیس استان البرز در پاتك 48 ساعته به سارقان 17 باند سرقت را منهدم كردند. سارقان بیش از ده میلیارد تومان سرقت كرده بودند.
به گزارش جام‌جم، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز دیروز در حاشیه این طرح گفت: در اجرای این طرح در شهرهای كرج و فردیس، ۱۷ باند سرقت متلاشی و  ۶۵ متهم شامل ۴۹ سارق، ۱۱مالخر و پنج نفر جاعل و كلاهبردار دستگیر شدند. اموال كشف‌شده شامل طلا و جواهرات، دوچرخه، باند ضبط و پخش، رایانه، لپ‌تاپ، پلاك جعلی، تجهیزات داخل خودرو، آمپلی، سنگ فرز، دستگاه جوش و مقادیری كابل‌های برق بوده است.
وی خاطرنشان كرد: مالباختگان می‌توانند برای شناسایی اموال سرقت شده خود به سامانه نما مراجعه كنند. در این سامانه قسمتی از شماره سریال اموال كشف شده در سایت نما با عكس كالای مكشوفه بارگذاری شده كه مالباختگان می‌توانند برای ورود به سامانه نما با وارد كردن كد ملی و پس از انتخاب استان مورد نظر سریال كالای سرقت شده را وارد تا اصالت كالا مشخص شود. همچنین مالباختگان می‌توانند با ورود به سایت پلیس به نشانی www.police.ir و با مراجعه به قسمت اموال كشف‌شده مشخصات كالای سرقتی خود را وارد كرده و شناسایی كنند.
فرمانده انتظامی البرز از مردم خواست با توجه به این‌كه بیشتر سرقت‌ها ابتدای شب صورت می‌گیرد حین خروج از منزل تمام درها را قفل كنند. همچنین رانندگان هنگام توقف كامل قفل فرمان و تجهیزات ایمنی خود را فعال كنند تا زمینه سرقت برای مجرمان به وجود نیاید.
​​​​​​​
 هشدار جدی دادستان به سارقان
حاجی‌رضا شاكرمی، دادستان عمومی و انقلاب استان البرز نیز در این طرح گفت: سارقان و مالخرها بدانند دستگاه قضایی با قاطعیت با آنها برخورد می‌كند. دستگاه قضا هیچ‌گونه تخفیفی برای سارقان و مالخرها قائل نخواهد شد و این یك هشدار برای مالخرهاست كه اموال را با كمترین قیمت خریداری می‌كنند.
وی از مردم خواست خریدهای خود را از اماكن معتبر و با فاكتور و شناسه انجام دهند.