جلسه غیرعلنی درباره 2 نماینده بازداشت شده

جلسه غیرعلنی درباره 2 نماینده بازداشت شده


چند روز پس از انتشار اخباری مبنی بر بازداشت محمد عزیزی و فریدون احمدی دو نماینده مجلس و آزادی آنها به قید وثیقه، این دو نماینده در جلسه علنی دیروز مجلس حضور یافته و توضیحاتی به همكاران خود ارائه كردند.
همچنین سیدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر با اشاره به جزئیاتی از جلسه غیرعلنی صبح دیروز پارلمان، گفت: در این جلسه كه در كمتر از 10 دقیقه برگزار شد، آقای لاریجانی توضیحاتی درباره دو نماینده‌ای كه اخیرا بازداشت شده‌اند، ارائه داد.
احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز هم در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح اظهارات رئیس مجلس پیش از آغاز جلسه علنی دیروز پیرامون موضوع بازداشت فریدون احمدی نماینده زنجان و محمد عزیزی نماینده ابهر گفت: آقای لاریجانی قبل از جلسه علنی در صحبت‌هایی تاكیدشان بر این بود كه؛ اجازه دهید دستگاه قضایی رسیدگی‌هایش را انجام دهد ولی جنجال صورت نگیرد، اجازه دهید دستگاه قضایی به وظیفه خود در فضایی بدون تنش عمل كند.وی درباره این‌كه آیا رئیس مجلس از روند دادگاه برای بازداشت این دو نماینده گلایه داشت، گفت: آقای لاریجانی این گلایه را مطرح كرد كه استنطاق اشكال ندارد اما بازداشت نماینده چه معنایی دارد. ایشان همچنین گفت كه صحبتی با آقای رئیسی صورت گرفته و از قرار معلوم آقای رئیسی با بازداشت موافق نبودند.
دیروز همچنین محمدجواد جمالی نوبندگانی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس در نشستی خبری درباره بازداشت دو نفر از نمایندگان اعلام كرد: سه نماینده در پرونده سایپا نقش داشته‌اند كه دادستانی اسامی آنان را اعلام كرده اما صرفا دو نفر از آنان دستگیر شده‌اند.