بیرانوند: خیال‌تان راحت، اخلاقم عوض نمی‌شود!

بهترین بازیکن لیگ هجدهم در گفت‌و‌گو با جام‌جم

بیرانوند: خیال‌تان راحت، اخلاقم عوض نمی‌شود!

علیرضا بیرانوند به‌عنوان اولین دروازه‌بان در تاریخ فوتبال ایران، جایزه بهترین بازیكن یك سال فوتبال را از آن خود كرد. اتفاقی كه علیرضا را به مهم ترین چهره فوتبال ایران در یك سال گذشته بدل كرد. البته موفقیت در جام ملت‌های آسیا با تیم ملی، مهار پنالتی كریستیانو رونالدو و كامیابی با پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، مهم‌ترین دلایلی بود كه او را به سمت كسب عنوان بهترین دروازه‌بان سال فوتبال ایران سوق داد.
دیروز برای دقایقی با علیرضا گپ زدیم. او ابتدا به خبرنگار جام‌جم گفت: هیچ خوشحالی بالاتر از این نیست كه تلاش‌های یك بازیكن، توسط مردم دیده شود. البته شانس من این بود كه در تیم ملی و پرسپولیس، با بهترین بازیكنان ایران همبازی شوم و به همین علت موفقیت‌هایی را كسب كردم ولی خودم هم فكر می‌كنم یكی از بهترین سال‌های فوتبالم را پشت سر گذاشتم. این بازیكن اضافه كرد: بعد از مراسم، یكی از گزارشگران تلویزیون از من پرسید حالا كه این همه جایزه فردی گرفته‌ای، آیا اخلاق و رفتارت تغییر می‌كند؟ من جواب دادم هیچ دلیلی برای این كار نیست. به او گفتم خیال‌تان راحت باشد چون اخلاقم عوض نمی‌شود. نمی‌دانم چرا باید اخلاق و رفتارم بعد از كسب چند جایزه، تغییر كند.
در این سال‌ها، همان بیرانوندی بودم كه همه می‌شناختند.
 كوچك‌ترین تغییری نكردم. از این به بعد هم، این‌طور زندگی می‌كنم. قرار نیست با چند جایزه فردی یا تیمی، شخصیت مان عوض شود. البته تلاش می‌كنم تا تمریناتم را افزایش بدهم اما اخلاقم تغییر نخواهد كرد.
او در نهایت گفت: وقتی جایزه می‌گیرم، انگیزه‌هایم بیشتر می‌شود. از حالا به بعد هم برنامه ریزی می‌كنم تا پیشرفت‌هایم را ادامه بدهم. می‌خواهم ركوردهای بیشتری ثبت كنم و با این ركوردها، به پیشرفتم ادامه بدهم. مطمئنا اهل درجا زدن نیستم. قبلا هم گفتم آرزوهایم سقف ندارد و از این به بعد بیشتر تلاش می‌كنم تا جوایز بیشتری بگیرم. ركوردزنی و پیشرفت در كنار هم قشنگ است!