مطمئن بودم نمی‌بازیم

جواد نكونام در گفت‌وگو با جام‌جم از بازی با استقلال می‌گوید

مطمئن بودم نمی‌بازیم

جواد نكونام و فولاد در هفته دوم لیگ برتر توانستند در آزادی، استقلال را متوقف كنند. این بازی از خاطر هواداران فولاد نخواهد رفت چون در دقیقه ۹۵ و در حالی كه فكر می‌كردند تیم‌شان باخته موفق به گلزنی شدند. نكونام در این بازی تعویض‌های خوبی داشت و دقیقا یكی از این بازیكنان یعنی امیرحسین باقرپور گل تساوی را زد. سرمربی فولاد بعد از كسب این یك امتیاز ارزشمند به سوالات جام جم توضیح داد.
 در هفته دوم لیگ برتر مقابل استقلال مساوی كردید، آن هم با گل دقیقه 95.
ابتدا باید خدا را شكر كنیم. بازی سختی بود. استقلال بعد از شكست در هفته اول لیگ برتر در این بازی فقط به برد فكر می‌كرد. آنها از سوی هواداران خود تحت فشار بودند و به همین دلیل با تمام قوا آمده بودند كه ما را شكست دهند. كار سختی مقابل استقلال داشتیم. طرفداران زیادی هم برای حمایت از این تیم آمده بودند. می‌دانستیم تمركز از همه چیز مهم‌تر است. در ابتدای بازی هدف ما این بود كه بتوانیم همه چیز را كنترل كنیم و موقعیت گلزنی را از حریف بگیریم. در نیمه دوم بهتر از نیمه اول بودیم. فكر می‌كنم تساوی عادلانه بود.
 بعد از بازی، بازخوردها و نظرات را دیدید؟
ما مقابل استقلالی بازی كردیم كه چند برابر ما هزینه كرده است. بازیكنان من بهترین هستند ولی شما به فهرست استقلال نگاهی بیندازید. این تیم مدعی قهرمانی است. چند بازیكن ملی‌پوش دارد. خیلی از بازیكنان استقلال می‌توانند در تیم ملی حضور داشته باشند. ما در آزادی مهمان آنها بودیم و توانستیم یك امتیاز بگیریم. كار سختی بود. طبیعی بود استقلال در مجموع بهتر از ما باشد ولی در طول مسابقه طوری بودیم كه حریف نتوانست بازی خودش را انجام دهد. روی این مساله كار كرده بودیم. اما این را باید بگویم كه در تلاشیم بهتر شویم. باید خیلی بهتر از این شویم. نیاز به زمان داریم تا همه بازیكنان در تركیب جا بیفتند. فولاد تغییرات زیادی داشته. تیمی كه تغییرات داشته باشد نیاز به زمان دارد تا به هماهنگی برسد.
 چقدر هواداران استقلال بعد از بازی شاكی بودند.
هواداران همیشه توقع برد دارند. ناراحت شدن آنها هم واقعا برای همه سخت است. ما در هفته‌های اول لیگ برتر هستیم. تیم‌ها به طور كامل جا نیفتاده‌اند. نیاز به زمان دارند. الان زمان خوبی برای قضاوت نیست. تنها تیم‌هایی كه تغییرات نداشتند در شرایط بهتری هستند. در عین حال باید همیشه ناراحتی هواداران را درك كرد. به هر حال آنها دوست دارند تیم‌شان همیشه ببرد.
 گل دقیقه ۹۵ چه طعمی دارد؟
من مطمئن بودم كه بازی را نمی‌بازیم به همین خاطر تا لحظه آخر امید داشتم. ما تلاش كردیم تا لحظه آخر روی دروازه استقلال فشار بیاوریم چون فوتبال قابل پیش بینی نیست و تا ثانیه آخر می‌توان شانس گلزنی داشت. توپ كه ارسال شد با توجه به آرایشی كه بازیكنان ما در محوطه استقلال داشتند امیدمان برای گلزنی زیاد بود كه خداراشكر همان توپ گل شد. باید به بازیكنانم یك خسته نباشید بگویم. همین‌طور به هواداران مان كه واقعا سنگ تمام گذاشتند. این قول را می‌دهم كه تلاش بیشتری برای بهتر شدن خواهیم كرد.
 تعویض‌های خیلی خوبی هم داشتید.
هیچ تفاوتی بین بازیكنان اصلی و نیمكت نشین ما وجود ندارد. همه بازیكنان انگیزه دارند. برای ما مهم است بازیكنی كه به زمین می‌رود خواسته‌ها را برآورده كند. خداراشكر این اتفاق افتاد. ما بازیكن ثابت در تركیب نداریم و همه بازیكنان باید در زمین با همه وجود بازی كنند.
 هفته سوم با سپاهان بازی دارید. این هم بازی سختی است.
ما اصلا به نام رقبا توجهی نداریم. همه تیم‌ها قدرتمند هستند. در فوتبال دیگر نام‌ها بازی نمی‌كنند، بلكه میزان تلاش و كوشش و انگیزه تیم‌ها تعیین‌كننده است. ما در همه بازی‌ها امیدوار هستیم. بازی سختی خواهیم داشت. در خانه بازی می‌كنیم و طبیعتا در خانه دنبال سه امتیاز هستیم.