رونمایی از «كیان» ایرانی

رونمایی از «كیان» ایرانی

همزمان با هفته پدافند هوایی، پهپاد نقطه‌زن «كیان» كه دارای موتور جت است، با حضور فرمانده پدافند هوایی ارتش رونمایی شد.
امیر صباحی‌فرد با بیان این‌كه نیروی پدافند هوایی امروز به قطب پهپادی كشور تبدیل شده است، گفت: هر ماموریت پهپادی كه به كیان محول شود، قادر به انجام آن خواهد بود.
به گزارش میزان، وی با بیان این‌كه پهپاد كیان تست‌های عملیاتی سنگینی را انجام داده است و سقف پروازی بسیار خوبی دارد، افزود: پهپاد كیان در فواصل بالای هزاران كیلومتر به پرواز درمی‌آید و به صورت نقطه‌زن هدف مورد نظر را منهدم می‌كند.فرمانده پدافند هوایی ارتش با بیان این‌كه چرخه تولید انبوه پهپاد كیان آغاز شده است، گفت: این پرنده بدون سرنشین قادر است با مداومت پروازی بسیار بالا، اهدافی بسیار دورتر از مرزهای كشور را مورد هدف قرار داده و پدافند را از خاك دشمن انجام دهد.
وی تاكید كرد: این پرنده پیشرفته با دستور و حمایت فرمانده كل ارتش توسط متخصصان جوان یگان پهپاد نیروی پدافند هوایی ارتش در زمان تقریبی یك سال طراحی، تولید و آزمایش عملیاتی شده است.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: پهپاد رزمی و پدافندی كیان در دو نوع و با توانایی سرعت بالا برای ماموریت‌های رهگیری و شناسایی و مداومت پروازی بالا برای انجام ماموریت‌های نقطه زنی طراحی شده است.
امیر صباحی‌فرد یادآور شد: پهپاد پیشرفته كیان با توسعه توانمندی پهپادی، ظرفیت پدافند هواپایه را در نیروی پدافند هوایی ارتقا می‌دهد./میزان