نقشه اسرائیلی برای مُلایی

گزارش جام‌جم از پشت پرده نقش لابی صهیونیستی در پرونده جودوکار ایرانی

نقشه اسرائیلی برای مُلایی

روز یكشنبه بالاخره سر و كله سعید ملایی، جودوكار ایرانی كه بعد از مسابقات قهرمانی جهان توكیو، حاشیه‌های زیادی پیرامونش ایجاد شده بود، در رسانه‌ها پیدا شد و اعلام كرد كه در المپیك توكیو زیر پرچم ای‌اوسی مبارزه خواهد كرد. این اتفاق یكی از عجیب‌ترین اتفاقات ورزش ایران در چند سال گذشته بود چون یكی از امیدهای شانس طلای ایران در مسابقات قهرمانی جهان از بین رفت.
پشت‌پرده ماجرا چه بود؟
رئیس فدراسیون جهانی جودو، یكی از دوستان نزدیك بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس است.از دل فدراسیون جهانی خبر می‌رسد این رفاقت قدیمی به قول و قرارهایی علیه ایران رسیده است.ظاهرا آقای رئیس به او قول داده است از بازی نكردن بازیكن‌های ایرانی مقابل نمایندگان رژیم اشغالگر قدس در رسانه‌ها سوءاستفاده كند و كاری كند كه كل كاروان ایران به المپیك نرود. او برای این كار، فدراسیون ایران را مجبور كرد تا ملایی را به مسابقات جهانی بفرستد و دو نقشه را طراحی كرد كه درصورتی كه یكی از آنها به نتیجه نرسید، از راه دیگر وارد شود. بعد از حضور ملایی در مسابقات او تمام تلاشش را به كار گرفت تا سعید ملایی با رقیب اسرائیلی‌اش روبه‌رو شود، اما شكست ملایی در نیمه‌نهایی همه‌چیز را خراب كرد تا او به فكر اجرا كردن نقشه دومش بیفتد. ماریوس ویزربا پیاده كردن طرحش كاری كرد كه ملایی به ایران برنگردد و با مصاحبه در رسانه‌های مختلف، به هدفش برسد و ملایی هم بتواند زیر پرچم المپیك در معتبرترین رویداد جهانی بازی كند.البته این پایان ماجرا نیست. ویزر برای رسیدن به هدف خود در گام‌های بعد سعی دارد كه توپ را به زمین كمیته ملی المپیك بیندازد تا حاشیه‌های به وجود آمده و ادعای بی اساس آنها مبنی در دخالت‌های آشكار مقامات ایرانی در عدم رویارویی ورزشكاران كشور با ورزشكاران اسرائیلی از بعد یك رشته خارج شود و به كل ورزش ایران برسد.اتفاقی شوم كه در نهایت به تعلیق كاروان ایران در رقابت‌های المپیك بینجامد. نكته اینجاست كه مسؤولان ورزش ایران نباید اسیر حاشیه‌سازی ویزر و رفقایش شوند و نباید با مصاحبه كردن‌های بی دلیل زمینه ساز بهانه جویی و تیز شدن شاخك‌های مجامع بین‌المللی برای رخ دادن این اتفاق شوند.
در آن مدت به سعید چه گذشت؟
سعید ملایی بعد از صعود از دور گروهی، با دخالت رئیس فدراسیون جهانی حق ارتباط با هیچ‌كس حتی مربی خودش را نداشت و همواره تحت تدابیر امنیتی شدید روی تاتامی می‌رفت.این در حالی است كه تا مسابقه بعدی هم این تدابیر امنیتی ادامه داشت تا هیچ تماسی از طرف ایران با او گرفته نشود. در مسابقه نیمه‌نهایی هم سعید ملایی تمام تلاش خود را انجام داد تا مقابل رقیب خود پیروز شود، اما درنهایت شكست خورد تا اصلا پروژه رویارویی با رقیب اسرائیلی روی هوا برود. سعید ملایی هم كه می‌خواست هر طور شده به مصاف این رقیبش برود، تصمیم گرفت با رئیس فدراسیون جهانی جودو همراه شود و تن به كاری بدهد كه تا به حال سابقه نداشته است.البته سعید پیش‌زمینه‌های این موضوع را هم داشته است؛ نامزد سعید شهروند آلمان است و او برای چند سال می‌تواند خارج از ایران زندگی كند.
جودوكار مورد نظر در دسترس نیست
از روز یكشنبه سعید ملایی دیگر با خط ایرانش وارد شبكه‌های مجازی نشده است. هر تماسی با او با این پیغام كه برقراری ارتباط با مشترك مورد نظر مقدور نیست، روبه‌رو می‌شود اما چطور رسانه‌های معاند توانسته اند با او مصاحبه كنند؟ براساس اخبار رسیده ملایی خط ایرانش را خاموش كرده و یك خط بین‌المللی خریده است.او كه ظاهرا چندبار با رضا صالحی امیری، رئیس كمیته ملی المپیك هم حرف زده بوده از روزی كه خطش را خاموش كرده دیگر جواب هیچ فردی را از ایران نداده است.
توییتر فدراسیون جهانی به نام ملایی!
این هم از آن اتفاق‌های عجیب دیگر است كه افتاده. روز گذشته مسؤولان فدراسیون جهانی برای این‌كه پیاز داغ ماجرا را زیاد كنند و اجازه ندهند تا آتش آشوب به‌وجود آمده فروكش كند نام توییتر خودشان را تغییر داده و
نوشته‌اند: «حامی سعید ملایی». دشمنی رئیس دست‌نشانده اسرائیلی‌ها با ایران علنی شده و شكی وجود ندارد كه این دشمنی پرده اول برای ورزش ایران است و آنها اهداف بزرگ‌تری را در سر دارند.