توهم عادی بودن!

رژیم صهیونیستی طرحی برای عادی‌سازی روابط با كشورهای حاشیه خلیج‌فارس ارائه كرد

توهم عادی بودن!

رژیم نامشروع صهیونیستی برای بقای خود هر از چند گاه خواب عادی‌سازی روابط با برخی كشورهای عرب می‌بیند و به دلیل استقبال همان بعضی كشورهای عربی دچار وسوسه‌های خطرناكی می‌شود. به این معنی كه گمان می‌كند سرنوشت منطقه دراختیار همان یكی دو دولتی است كه به رژیم صهیونیستی چراغ سبز نشان داده‌اند. این درحالی است كه سرنوشت منطقه را كسان دیگری رقم می‌زنند و همگان می‌دانند بدون اراده محور مقاومت، عادی‌سازی توهمی واهی بیش نیست و صهیونیست‌ها با ترفندهای خود قادر نخواهند بود در مسیر شكستن وحدت كشورهای مسلمان اقدامی صورت دهند. كشورهایی كه یكپارچه جعلی و نامشروع بودن این رژیم را فریاد زده و می‌زنند.

منابع خبری صهیونیستی می‌گویند یسرائیل كاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد طرحی را به برخی كشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس ارائه كرده است كه مبتنی بر «دشمنی مشترك با ایران» و «عادی‌سازی روابط با اسرائیل» است. شبكه ۱۲ رژیم صهیونیستی، شنبه شب در گزارشی با اعلام این خبر گفت: كاتز به عنوان دست راست نتانیاهو، این طرح را در جریان دیدار با برخی وزیران امورخارجه كشورهای حاشیه خلیج‌فارس ارائه كرده است. این طرح همچنین در اختیار جیسون گرینبلات فرستاده ویژه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریكا در امور صلح خاورمیانه قرار گرفته است.
جزئیات یك طرح
براساس گزارش این شبكه تلویزیونی، این طرح شامل چهار بند است. بند اول شامل توسعه دوستی‌ها و همكاری‌ها میان اسرائیل و كشورهای حاشیه خلیج‌فارس براساس كنوانسیون سازمان ملل متحد و اصول حقوق بین‌الملل است. در بند دوم این طرح آمده است برای اطمینان از این كه هیچ‌یك از طرفین دست به فعالیت‌هایی چون جنگ، دشمنی، خرابكاری و تحریك علیه یكدیگر نزنند، اقدامات لازم و مؤثری انجام می‌شود. براساس بند سوم این طرح، هیچ یك از طرفین توافق (اسرائیل و كشورهای حوزه خلیج‌فارس) به ائتلاف، سازمان یا اتحاد با كشور سومی كه ماهیت نظامی یا امنیتی داشته باشد، نپیوندند و هیچ یك با این ائتلافات و سازمان‌ها همكاری نكرده و برای آنها نیز تبلیغ نكنند. در بند چهارم این طرح آمده است تمام اختلافات طرفین در خصوص این توافق از طریق رایزنی حل و فصل شود.شبكه ۱۲ رژیم صهیونیستی در توضیح بیشتر این طرح مدعی شد: این طرح حول محور منافع مشترك كشورهای حاشیه خلیج (فارس) و اسرائیل در كنترل ایران برای جلوگیری از نفوذ منطقه‌ای آن صورت می‌گیرد.
كاتز كیست؟
یسرائیل كاتز، وزیر خارجه موقت دولت بنیامین نتانیاهوست كه بعد از استعفای آویگدور لیبرمن به این مقام منصوب شد. دولت نتانیاهو به دلیل عدم تعیین سرنوشت انتخابات همچنان در حالت معلق به‌سر می‌برد و هر لحظه ممكن است دولتی منقضی و خاتمه یافته تلقی شود. با این حال یسرائیل كاتز كه به‌شدت تمایلات ضدفلسطینی و ضد‌ایرانی دارد، می‌خواهد از این فرصت باقیمانده استفاده كند تا طرح عادی‌سازی خود را پیش برد. كاتز كه متولد 1955 بوده و 59 سال دارد، یكی از اعضای متنفذ حزب لیكود به شمار می‌رود. او تاكنون در مقام وزارت حمل و نقل، سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی و وزارت خارجه ایفای نقش كرده است و به دست راست بنیامین نتانیاهو شهرت دارد. كاتز همان فردی است كه یك بار شایع كرد سید‌حسن نصرا... دچار بیماری سرطان شده و بلافاصله دروغ بودن این خبر برملا شد. كاتز ادعا می‌كند دوستدار مردم ایران است و در سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل نیز كوشید جای خالی نتانیاهو را پر كرده و با ادای جمله‌ای به زبان فارسی، ادعا كند مردم ایران را دوست دارد. یسرائیل كاتز جزو كسانی است كه طی سال‌های گذشته موفق شده با برخی مقامات عربی به‌خصوص در كشورهای عربستان، عمان، بحرین و امارات ارتباط برقرار كرده و به این كشورها سفر كند. كاتز ارتباط نزدیكی با خالد بن احمد وزیر خارجه بحرین دارد. كاتز برای خودش تصورات بلند پروازانه‌ای دارد.سال 96 بود كه او از پروژه بزرگ خط آهن فلسطین اشغالی به اردن، عربستان و كشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس خبر داد و گفت: قرار است، این خط آهن بندر حیفا را به حاشیه خلیج‌فارس وصل كند. كاتز طی یك سال گذشته دو باره به امارات متحده عربی سفر كرده است. كاتز همچنین یكی از مهره‌های اصلی برگزار كننده نشست اقتصادی منامه برای اعلام معامله ننگین قرن بود. طرحی كه جیسون گرینبلات فرستاده آمریكا در اسرائیل همراه جارد كوشنر، داماد ترامپ آن را تهیه كرده بودند و شكست خورد. یك ماه پیش جیسون گرینبلات به دلیل ناكامی خود در این طرح از مقام خود استعفا كرد.
هدف اصلی كاتز
هدف اصلی كاتز بهره برداری از دشمنی برخی سران عرب نسبت به ایران در جهت نزدیك شدن به كشورهای عربی و هموار كردن پروژه عادی‌سازی روابط است. كاتز به یك مقام اماراتی گفته بود: «من گفتم در این منطقه كسانی هستند كه دوست - دشمناند و ممكن است دو طرف در چیزی با هم اختلاف داشته باشند، اما برای چیزی دیگر با هم همكاری كنند.» كاتز بر اساس همین منطق معیوب می‌گوید: «دلیلی وجود ندارد كه بین اسرائیل و كشورهای خلیج‌فارس وضعیتی مشابه وجود نداشته باشد». وزیر خارجه رژیم صهیونیستی معتقد است عادی‌سازی روابط اسرائیل با كشورهای خلیج‌فارس یكی از مهم‌ترین اولویت‌های ماست. كاتز علاوه بر سفر به ابوظبی، به عنوان وزیر ترابری اسرائیل یك بار به عمان رفت تا در كنفرانسی در آنجا شركت كند. چندی پیش كاتز مدعی شد «با دیپلمات‌های ارشد كشورهای حوزه خلیج‌فارس در خصوص پایان دادن به درگیری‌ها و میسر كردن همكاری‌های غیرنظامی برای امضای توافق صلح دیدار كرده است». این خبر هرگز از سوی محافل عربی تایید یا تكذیب نشد؛ اما كاتز آن را اقدامی تاریخی توصیف كرد و گفت به منازعات اعراب و اسرائیل پایان می‌دهد. این درحالی است كه كاتز به خوبی می‌داند هیچ‌كدام از كشورهای عربی منطقه خواهان برقراری روابط دیپلماتیك رسمی با رژیم صهیونیستی نیستند. گروه‌های فلسطینی هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خنجر از پشت می‌دانند و به‌شدت آن را محكوم می‌كنند. بسیاری از تحلیلگران و نویسندگان عرب تاكنون درباره خسارت‌ها و آسیب‌های عادی‌سازی روابط با این رژیم كتاب و مقالات فراوانی نوشته و آن را محکوم کرده‌اند.
خاری در چشم صهیونیست‌ها
به نظر می‌رسد سیاست‌های ایران در حمایت از آرمان ملت مظلوم فلسطین و همراهی با گروه‌های مقاومت خاری در چشم دشمنان آنها یعنی صهیونیست‌ها بوده و هر از چندگاه مقامات اسرائیلی كوشش می‌كنند تا برخی از كشورهای عرب را در دشمنی با ایران با خود همراه كنند. این درحالی است كه ایران همواره بر دوستی با همه همسایگان اعم از كشورهای مسلمان و عرب تاكید كرده و كوشیده است بهترین روابط را با آنها داشته باشد. ایران در عین حال هشدار می‌دهد بعضی مقامات كشورهای عرب به دلیل خصومت‌های شخصی یا حقارت‌های خود فریب صهیونیست‌ها را نخورند و آگاه باشند منظور از عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها چیزی جز تسلیم و بردگی نیست. مقامات ایران بارها تاكنون ضمن محكوم كردن هرگونه تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاكید كرده‌اند كه این خواب آشفته صهیونیست‌ها هرگز تعبیر نخواهد شد.