تلویزیون به ترویج زبان فارسی اهتمام دارد

تلویزیون به ترویج زبان فارسی اهتمام دارد


مسعود احمدی‌افزادی، مدیر شبكه آموزش سیما و رئیس ستاد حفظ و ترویج زبان و ادبیات فارسی معاونت سیما در چهاردهمین گردهمایی بین‌اللملی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در ارومیه شركت كرد.
به گزارش روابط‌عمومی معاونت سیما، احمدی‌افزادی مدیر شبكه آموزش سیما و رئیس ستاد حفظ و ترویج زبان و ادبیات فارسی معاونت سیما در جمع استادان برجسته زبان فارسی از كشورهای تركیه، رومانی، پاكستان، بنگلادش، آذربایجان و نیز استادان بزرگ زبان فارسی در ایران همچون دكتر مهدی محقق، دكتر پورنامداریان و دكتر ژاله آموزگار در چهاردهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در ارومیه گفت: علت اصلی نگاه غرب به شرق در توجه كامل غرب به فرهنگ شرقی به واسطه زبان‌های جامع فرهنگی و تمدنی و غنای زبانی شرق است. زبان‌های شرقی به واسطه غنای محتوایی، صندوقچه حفظ و گسترش فرهنگ شرقی هستند.
احمدی با تاكید بر نقش اصلی زبان فارسی و ادبیات ایرانی به عنوان زبان محوری علم در جهان، از زبان فارسی به عنوان پشتوانه اصلی میراث ایرانی و اسلامی یاد كرد.
رئیس ستاد حفظ و ترویج و زبان و ادبیات فارسی سیما با تاكید بر كاركرد اصلی رسانه در این زمینه افزود: امروز رسانه ملی با تاكیدات رهبر معظم انقلاب و راهبردهای ریاست سازمان درصدد نقش آفرینی جریان‌ساز در حوزه تمدنی زبان فارسی است.
احمدی با اشاره به تدبیر دكتر میرباقری، معاون محترم سیما برای فعال شدن ستاد حفظ و ترویج و زبان و ادبیات فارسی سیما افزود: معاونت سیما با توجه به گستردگی شبكه‌های سراسری و میزان بالای نفوذ این شبكه‌ها در ایران با بیش از 80 درصد بیننده اقدام به راه‌اندازی این ستاد كرده و شبكه آموزش به عنوان شبكه محوری زبان فارسی همراه با شبكه‌های یك، دو و سه به عنوان شبكه‌های معین انجام این مهم را به عهده دارند. موج بزرگ حفظ و ترویج زبان و ادبیات فارسی در شبكه‌های سراسری با همكاری فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و انجمن ادب فارسی دانشگاه‌های بزرگ كشور و نیز دستگاه‌های متولی موضوع، جدی‌تر و نزدیك‌تر پیگیری می‌شود.