دیدار طاهره صفارزاده با امام(ره)

دیدار طاهره صفارزاده با امام(ره)


مراسم بزرگداشت یازدهمین سالروز درگذشت بانوی شاعر، ادیب و مترجم قرآن كریم، طاهره صفارزاده در محل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمود دعایی، مدیرمسؤول روزنامه اطلاعات دومین سخنران این مراسم بود كه سخنان خود را با بیان چگونگی آشنایی خود با مرحوم صفارزاده شروع كرد و گفت: وقتی حضرت امام خمینی(ره) مسوولیت روزنامه اطلاعات را به بنده داد، شهید بهشتی، بهرام قاسمی را كه از همكارانشان در روابط عمومی شورای انقلاب فرهنگی بود برای همكاری به بنده معرفی كرد. قاسمی كه با صفارزاده آشنایی داشت، همكاری با ایشان را به ما پیشنهاد داد كه ما هم پذیرفتیم و خود من به همراه قاسمی به منزل صفارزاده رفتم تا از او دعوت به همكاری كنیم. مرحوم صفارزاده پیشنهاد حضور در روزنامه را به دلایلی نپذیرفت، اما قول داد كه هر جا مشورت و كمكی لازم بود، دریغ نكند.
 دعایی درباره دیدار صفارزاده با حضرت امام(ره) گفت: در یكی از دیدارهایی كه با صفارزاده داشتم، از من خواست برای او وقت دیداری با حضرت امام بگیرم. مسائلی داشت كه دلش می‌خواست در فرصتی تنها با امام صحبت كند و مسائلش را با ایشان در میان بگذارد كه من هم با مشورت با مرحوم سیداحمد خمینی، قرار ملاقاتی را گرفتم و این دیدار صورت گرفت. در آن مجلس زمانی كه صفارزاده را به امام معرفی می‌كردم، شعری از او هم با عنوان «سروش قم» قرائت كردم كه خود صفارزاده با او می‌گریست.