امان از  ...

امان از ...


 پنج نفر بیشتر نیستند! این گروه همسایه را می‌گوییم. كلا پنج نفرند ولی دقیقا به اندازه نیمی از اعضای تحریریه سر و صدا و برو و بیا دارند. هرچند گروه فرهنگی هم دیروز روز
پر سر و صدایی را گذراند، ولی با این حال همه شور و شر و سر و صدا و توی سر و كله زدن‌های بچه‌های فرهنگی به اندازه همهمه و سر و صدای این رسانه‌ای‌ها نیست.
حالا از خدا پنهان نیست از شما هم نباشد كه هر روز می‌آیند و صفحه 9 را باز می‌كنند تا ببینند ما در همین ستون نیم‌بند چه چیزی درباره‌شان مرقوم كرده‌ایم.
 خلاصه كه اهمیت این ستون بیاید دست‌تان! روز گذشته گروه اما با یك حركت سنگین شروع شد. بچه‌های گروه منهای یك نفر یک جلسه سنگین كاری با جناب مدیرمسؤول داشتند و گفتند و شنیدند.
 شواهد و قرائن حاكی از آن است كه جلسه رو به جلو و مثبتی بوده و خلاصه طرفین خیلی انرژی گرفته‌اند. بعد از جلسه هم راهی شدند تا بروند پی تولید صفحات روز آنچنان كه افتد و دانید!
 و اما بعد... روز نبوده كه فرهنگستان دست روی چیزی بگذارد و واژه‌ای خلق نكند كه داستان و حاشیه برایش درست نشده باشد.
التفات دارید كه روزهای گذشته فرهنگستان عریض و طویل زبان و ادبیات فارسی، انرژی وافری خرج كرد تا مگر قضیه اخیری كه در فقره معادل فارسی واژه «استارت‌آپ» درست شده بود را جمع كند. ژورنالیست‌های فرهنگی جام‌جم هم منتظر فرصت‌اند تا از هر رطب و یابسی برای خودشان سوژه درست كنند.
همین هم شد كه زینب مرتضایی‌فرد كه همین روزها باید در دانشگاه حاضر شده و از پایان‌نامه كارشناسی ارشد ادبیات فارسی‌اش دفاع كند، رفت سراغ یكی از اعضای پیوسته فرهنگستان كه دستی هم در واژه‌گزینی دارد و بنشینند و با هم گپ بزنند و راجع به حواشی واژه‌گزینی‌های فرهنگستان با هم كل كل كنند. مشروح این گزارش بامزه را كنار همین ستون بخوانید.
 انصافا هر قدر هم كه سنگدل باشید نمی‌توانید منكر شوید كه بخشی از خاطره جمعی نوستالژیك خیلی از ما دهه شصتی‌ها با قصه‌های مجید گره خورده. سرتان را درد نیاوریم كه صابر محمدی در صفحه 10 رفته سراغ
عمو هوشنگ، نویسنده داستان‌های قصه‌های مجید و استاد را گذاشته زیر عدسی تحلیل و بررسی و درباره‌اش گل گفته و گل شنفته. حالا این‌كه قضیه و خط و ربط قضیه چیست را خودتان ورق بزنید و غور كنید توی گزارش.
 كیكاووس‌خان زیاری هم در صفحه 12 پنجشنبه‌های سینمای جهان خودش رفته سراغ خاله زنك بازی‌هایی كه در مورد یك مارلون براندوی جدید در هالیوود راه افتاده.
 گزارش بانمك استاد زیاری را از دست ندهید و آخر هفته‌ای داشته باشید پر از اتفاقات سینمای جهان.