دفاع كاپولا از همكار قدیمی

دفاع كاپولا از همكار قدیمی


فرانسیس فورد كاپولا همكار قدیمی مارتین اسكورسیزی به كمك او آمد و علیه فیلم‌های گونه ابرقهرمانانه صحبت كرد. خالق فیلم‌های «پدرخوانده» و «مكالمه» در گفت‌و‌گویی اعلام كرد فیلم‌های كمیك استریپی نفرت‌انگیز و بیزار‌كننده هستند و نمی‌توان نام سینما بر آنها نهاد.
به گفته كاپولا: «وقتی اسكورسیزی از فیلم‌های شركت مارول به عنوان كارهایی غیرسینمایی اسم می‌برد، كاملا درست می‌گوید. انتظار ما از فیلم‌های سینمایی این است كه چیزی تازه به ما بیاموزند و آنها به ما آگاهی‌های تازه‌ای بدهند، اما محصولات كمیك استریپی چنین نیستند.»
جیمز گان كه چند فیلم ابرقهرمانانه ساخته و چند هفته قبل در مقام پاسخگویی به اسكورسیزی برآمد، درباره اظهارات كاپولا هم به اظهار نظر پرداخته است. او در جواب كاپولا گفته قرار نیست هر كسی فیلم‌های ابرقهرمانانه را دوست داشته باشد و این نكته، شامل حال نابغه‌های سینما هم می‌شود!
ناتالی پورتمن كه در كارنامه‌اش هر دو گروه فیلم‌های غیرمتعارف و ابرقهرمانانه را دارد هم نسبت به اظهارات كاپولا و اسكورسیزی واكنش نشان داده و اعلام كرده «فضا و جای كافی برای همه نوع فیلم وجود دارد و اجازه بدهیم همه نوع فیلم ساخته شود و در معرض دید تماشاگران قرار گیرد.»/موویز