دام میلیاردی  آدم‌ربایان سریالــی

مدیران شركت‌های معروف در مخفیگاه مخوف گروگانگیران گرفتار شدند

دام میلیاردی آدم‌ربایان سریالــی

مرد تبهكار با استخدام افراد جوان، برای آنها مدارك جعلی مامور پلیس تهیه می‌كرد و با كمك اعضای باندش مدیران شركت‌های معروف تهران را می‌ربود. هشت عضو این باند در جریان آخرین گروگانگیری شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، روز اول آبان امسال مردی با حضور در شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران شكایتی را مطرح كرد مبنی براین‌كه پدر میانسالش-كه مدیر عامل یك شركت بزرگ در زمینه وسایل صوتی و تصویری است- از سوی فرد یا افرادی ربوده شده و خودروی لكسوس او بدون سرنشین در یكی از محله‌های شمال تهران رها شده است. آدم‌ربایان در تماس با آنها درخواست پول كرده‌اند.
با دستور بازپرس عظیم سهرابی، تحقیقات در دستور كار ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. پلیس درتلاش برای نجات گروگان و بازداشت آدم‌رباها بود كه خانواده شاكی با حضور دوباره درپلیس آگاهی اعلام كردند كه آدم‌رباها تهدید كردند كه هر چه سریع‌تر باید پول درخواستی را تهیه كنند و در تماس تلفنی بعدی محل دریافت پول را اطلاع می‌دهند و نباید پای پلیس به میان بیاید در غیر این صورت بلایی سر گروگان می‌آورند. حتی در پی این تهدیدها فیلم‌هایی كه مربوط به محل نگهداری گروگان با دست و پا بسته بود و صدای كمك‌خواهی‌اش را برای خانواده ارسال كردند تا ماجرای واقعی بودن تهدیدهای‌شان را نشان دهند. ماموران در تلاش برای دستگیری آدم‌رباهای فراری بودند تا این‌كه با گذشت هفت روز، شامگاه چهارشنبه 8 آبان امسال توانستند رد آدم‌رباها را در خانه ویلایی در احمد آباد مستوفی شناسایی كنند.  ماموران با هماهنگی قضایی در قالب دو تیم عملیاتی خانه ویلایی اجاره‌ای را زیر نظر گرفتند و بعد از محاصره وارد آنجا شدندو توانستند در عملیاتی هماهنگ مرد 60 ساله‌ای به نام فرهاد ـ كه سركرده باند بود ـ را همراه دونفراز همدستانش بازداشت كنند. در ادامه تحقیقات پنج نفر ازمرتبطین با این باند نیز در مكان‌های دیگری بازداشت شدند.
گروگان را نیز با دست و پای بسته در چال مخصوص تعویض روغن خودرو در سوله‌ای در حوالی آن خانه پیدا كرده و نجاتش دادند. در بازرسی از مخفیگاه آدم‌رباها وسایل و تجهیزات نظامی، شوكر و ...كه متهمان در این آدم‌ربایی ازآن استفاده كرده بودندو نیز سه دستگاه دوربین مداربسته كه آنها در خانه نصب كرده و رفت و آمد افراد به آنجا را زیر نظر داشتند،كشف كردند.
در جریان تحقیق از گروگان مشخص شد متهمان او را در پوشش ماموران امنیتی ربوده و در این مدت تهدیدش می‌كردند و تصور نمی‌كرد زنده از اسارتگاه مخوف بیرون بیاید. ماموران در ادامه تحقیقات به سرنخ‌هایی دست یافتندكه نشان می‌داد سركرده باند در جریان سه فقره آدم‌ربایی دیگر نقش داشته است. در یكی از گروگانگیری‌ها، مرداد 96 یك برج‌ساز معروف تهرانی را ربوده و در برابر آزادی‌اش از خانواده او 500 هزاریورو خواسته بودند كه در آن ماجرا ناكام ماندند. متهم بعد از دستگیری اعضای باندش، شبانه به داخل خانه آنها بسته‌های پول می‌انداخت تا خانواده‌شان با مشكل روبه‌رو نشوند.   راننده  این باند در جریان تحقیقات پلیسی گفت : فکر می کردیم ماجرا اختلاف مالی باشد وگروگانگیری نیست.  سرکرده تهدیدمان کرد که اگر با او همراه نباشیم ما و خانواده‌هایمان را به قتل می‌رساند. دلمان به حال گروگان سوخت و با  او حرف زدیم . شماره   شریکش را داد با او صحبت کردیم که 10 میلیارد تومان در برابر آزادی گروگان پول بگیریم که ماجرا لو رفت وهمه بازداشت شدیم و گروگان نجات یافت.  
سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ دیروز در تشریح فعالیت اعضای این باند گفت: اعضای این باند با تجهیزات نظامی‌ای كه داشتند خود را پلیس و ماموران امنیتی جا می‌زدند. همچنین در جریان آدم‌ربایی‌هایشان احكام قضایی و انتظامی جعلی نیز همراهشان بود. تاكنون به چهارمورد آدم‌ربایی اعتراف كرده‌اند كه در هیچ كدام موفق به اخاذی نشدند.  متهمان بعداز ربودن آخرین سوژه خود در برابر آزادی او 15 میلیون دلار و ده میلیارد تومان پول خواسته بودند. آنها شوكر و دستگاه شوك الكتریكی در اختیار داشتند و با آنها برای گروگان ایجاد رعب و وحشت كرده بودند. گروگان یك هفته در اسارتگاه آنها بود. سركرده 60 ساله این باند فیلم‌هایی را برای خانواده شاكی فرستاده بود تا آنها مطمئن شوند كه وی ربوده شده است.