ضرورت بازنگری در سهمیه بنزین وانت‌بارها

ضرورت بازنگری در سهمیه بنزین وانت‌بارها


 معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سهمیه تخصیصی وانت‌بارها برای ۱۵ روز كاركرد آنها كفایت می‌كند و ضروری است برای بقیه ایام ماه بازنگری لازم انجام شود.
به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس قبادی گفت: بخشی از كالاهایی كه تأثیر بیشتری از طرح اصلاح قیمت بنزین داشتند با نوسانات قیمتی مواجه شدند؛ به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل بار با وسایل نقلیه‌ای كه سوخت بنزین مصرف می‌كنند این موضوع مشهودتر است، بنابراین مقرر شد در سهمیه تخصیصی به این بخش تجدیدنظر شود و نتیجه به‌سرعت به اطلاع مردم برسد.
وی ادامه داد: پیرو مصوبه ستاد تنظیم بازار، وزارت كشور و وزارت نفت مكلف شدند در این خصوص بررسی كارشناسی و دقیق‌تری داشته باشند كه با توجه به قول مساعد وزارت نفت امیدواریم به‌زودی این تصمیم عملیاتی شود.
معاون وزیر صنعت درخصوص باقیمانده سهمیه آبان وانت‌بارها و انتقال آن به ماه جاری گفت: در این خصوص موارد به وزارت نفت منعكس شده است و با توجه به ظرفیت‌های فنی، این وزارتخانه در این خصوص تصمیم‌گیری
 و اقدام می‌كند.
وی افزود: موضوع حمل و نقل بار به‌ویژه در برخی اقلام كالایی و ثبات قیمت آنها تأثیر بسزایی دارد و انتظار داریم در موارد ضروری هرچه سریع‌تر تجدیدنظر شود و اقدام لازم نیز از سوی دستگاه‌های مرتبط ازجمله وزارت نفت انجام گیرد.