روحانی: ژاپن سابقه تحریم‌شکنی برای ایران را دارد

روحانی: ژاپن سابقه تحریم‌شکنی برای ایران را دارد


رئیس‌جمهور کشورمان با تاکید بر این‌که ژاپن سابقه تحریم‌شکنی برای ایران را دارد گفت: ژاپنی‌ها و ما برای شکستن تحریم‌ها پیشنهاد مشخصی داشتیم که قرار شد بررسی شود.
حسن روحانی که پس از پایان سفرش به مالزی و ژاپن در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت: ژاپنی‌ها مصمم به سرمایه‌گذاری در ایران هستند.
وی همچنین با بیان این‌که نخست‌وزیر مالزی در آینده نزدیک از تهران بازدید می‌کند گفت: تحریم به ضرر همه و یک تصمیم باخت- باخت بود و شکستن تحریم وظیفه ملی و ‌انقلابی همه ماست.
روحانی درباره اجلاس کوالالامپور هم گفت: اجلاس مالزی و کوالالامپور یک شیوه نوین برای اجتماع مسلمان‌ها و متفکرین اسلامی با حضور شماری از سران کشورهای اسلامی بود و در واقع مبنای این اجلاس همکاری کشورهای اسلامی برای دستیابی به یک توسعه مطلوب در شرایط امروز بود.
رئیس‌جمهور افزود: حدود 80 کشور، متفکرین و صاحب نظران دعوت شده بودند و حدود 2000مهمان در این اجلاس حضور داشتند و از سران کشورهای اسلامی هم ایران و ترکیه و قطر و خود مالزی حضور داشتند.
وی اظهار داشت: در کنار سخنرانی در اجلاس عمومی، در عصر روز نخست اجلاس یک جلسه بحث نیز در این باره بود که چگونه ما باید در دنیای اسلام به توسعه برسیم.
روحانی به نشست سران کشورهای مالزی، ایران ، ترکیه و قطر در حاشیه این اجلاس اشاره کرد و گفت:  در این نشست تصمیمات بسیار خوبی برای همکاری 4 کشور اتخاذ شد و البته از کشورهای دیگر هم بنا شد برای مساله توسعه به ویژه در زمینه همکاری در فناوری‌های نو و زمینه‌های صنعت دعوت شود.