انعكاس خبرهای خوب برای «     ما ایرانی ها  »

انعكاس خبرهای خوب برای « ما ایرانی ها »

برنامه‌های گفت‌وگو محور خیلی وقت است كه بخشی از كنداكتور هر كدام از شبكه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. از گفت‌وگوهای صمیمی و خودمانی گرفته تا صحبت درباره مشكلات و معضلات موجود در فضاهای مختلف.
به تازگی هم شبكه پنج دست به كار شده و از تولید برنامه‌ای گفته كه قرار است در این حوزه به‌زودی روی آنتن برود. «ما ایرانی‌ها» عنوان این برنامه است كه به كارگردانی حجت عیدی این روزها مراحل تولید و انتخاب سوژه را پشت سر می‌گذارد.
كارگردان این برنامه هم در گفت‌وگویی كه با ایرانا داشت، درباره قالب این برنامه افزود: «ما ایرانی‌ها»، برنامه‌ای در قالب تاك‌شو (گفت‌وگومحور) است كه سوژه‌های اصلی قهرمانان ملی و اجتماعی از دل مردم هستند.
عیدی اضافه كرد: ما ایرانی‌ها كاری از گروه اجتماعی شبكه پنج سیما بوده و قرار است سوژه‌محور باشد بنابراین سوژه‌های اصلی آن قهرمان‌های ملی و اجتماعی از دل مردم ایران هستند كه با مشاركت خود مردم به برنامه دعوت می‌شوند و در كنار آنها چهره‌های نام آشنا  هنرمند و فرهیخته را نیز به عنوان مهمان خواهیم داشت تا با بحث و گفت‌وگو به معرفی بهتر سوژه‌های ما كمك كنند.
او می‌گوید كه این برنامه سعی دارد روحیه نشاط و امیدافزایی را در جامعه ایرانی افزایش دهد و می‌كوشد اتفاقات خوب و خبرهای مثبت و امیدبخش را در سطح جامعه نشر دهد، لذا محتوای برنامه در راستای این هدف سیاست‌گذاری شده است.
احیای خرده فرهنگ‌ها
احیای برخی خرده فرهنگ‌ها در فرهنگ عامه هم موضوع دیگری است كه به گفته كارگردان آن، در این برنامه مطرح است، مواردی كه برخی از آنها از بین رفته اند یا به فراموشی سپرده شده‌اند. مثلا برای شروع، فرهنگ دورهم نشینی
شب نشینی و خانه مادربزرگ رفتن كه كمرنگ شده در قالب داستانك‌های كوتاه از زبان هنرمندان معروف و ورزشكاران معروف با ادبیاتی صمیمی بیان می‌شود. تهیه‌كننده و كارگردان ما ایرانی‌ها، گفت: بخش‌های مختلفی برای این برنامه در كنار قسمت‌های گفت‌وگو پیش‌بینی شده كه بر جذابیت برنامه می‌افزاید، زمان كنداكتوری ۵۰ دقیقه و پخش آن دو روز در هفته خواهد بود.
مجری و نظرسنجی از مردم
عیدی با بیان این‌كه در حال حاضر عوامل در حال نظرگیری از مردم برای معرفی سوژه‌های مهمان هستند،‌ افزود: ما ایرانی‌ها را گیتی خامنه مجری دهه ۶۰ اجرا خواهد كرد و با تیتراژی از سروده‌های سروده عبدالجبار كاكایی كه مضمون حماسی دارد، آغاز می‌شود. وی زمان پخش این برنامه را ساعت ۲۱ اعلام كرد و گفت: حدود یك ماه دیگر با ما ایرانی‌ها مهمان خانه‌های مردم هستیم.