طراحی لباس  با  «فر گلستان»

مد و لباس فجر به نهمین گام خود رسید

طراحی لباس با «فر گلستان»


جشنواره مد و لباس فجر به نهمین دوره از برگزاری خود رسیده است؛ جشنواره‌ای كه به‌رغم تلاش‌های فراوان هنوز موفق نشده به جایگاهی كه باید، برسد و به اندازه دیگر جشنواره‌های فجر همه‌گیر شود. هر چند تلاش‌های عرصه مد و لباس در ایران نوپاست و شاید بتوان با اغماض گفت، نیاز به گذر زمان بیشتری برای قضاوت درباره این جشنواره وجود دارد.
جشنواره مد و لباس فجر روز‌گذشته فراخوان تازه ترین دوره خود را اعلام كرد و طبق تقویم جشنواره اواخر بهمن آثار برگزیده را در قالب یك نمایشگاه عرضه خواهد كرد. آن‌طور كه در فراخوان منتشر شده آمده، نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با هدف نگاهی نو به بازار، ایجاد فضای رقابتی سالم بین طراحان عرصه مد و لباس، تشویق طراحان به ارائه طرح و الگوهای به‌روز و نوآورانه، كمك به ارتقای سطح حوزه طراحی با الهام از نمادهای هنر ایرانی- اسلامی و كشف استعدادهای نو، در رشته‌های زیر برگزار می‌شود.
موضوع ویژه این دوره جشنواره در تمامی بخش‌های مسابقه با عنوان «فر گلستان» است.
جشنواره در بخش‌های طراحی (مسابقه و نمایش)، علمی و دانشگاهی، صنعت و فناوری‌های نوین، فرهنگی، هنری، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، خانه‌های مد و مؤسسات مد و عفاف و حجاب، استان‌ها و اقوام (به‌صورت غیرمتمركز در سراسر كشور)، عرضه محصولات كاربردی اسلامی-ایرانی (فروش غیرمتمركز) برگزار خواهد شد.
در این جشنواره علاوه‌بر طراحان لباس و پارچه، طراحان زیورآلات هم می‌توانند در دو بخش رقابتی و غیررقابتی حضور داشته باشند، همچنین طراحی كفش و كیف برای زنان و مردان می‌تواند از بخش جذاب جشنواره باشد.
موضوع ویژه این دوره از جشنواره در تمامی بخش‌های مسابقه با عنوان فر گلستان است. منطقه شمال‌شرقی ایران مهد تمدن 7000 ساله، به دلیل قدمت و سابقه تاریخی كه به همین جهت بناهای مختلف را در این منطقه داریم و در گلستان به دلیل ویژگی‌ها و تنوع قومیتی با آداب‌ورسوم مختلف مشهور به رنگین‌كمان اقوام ایران‌زمین است. رنگارنگی پوشش نتیجه لباس‌های محلی اقوام این سرزمین است. علاقه‌مندان می‌توانند برای كسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی www.iranmode.com مراجعه یا با شماره ۰۲۱۶۶۷۲۲۳۱۲ تماس بگیرند. نمایشگاه آثار برگزیده هم از 24 تا 29 آذر در مجتمع نمایشگاهی شهر (بوستان گفت‌وگو) برگزار خواهد شد.