افتتاح پروژه‌های گردشگری اردبیل به‌زودی

افتتاح پروژه‌های گردشگری اردبیل به‌زودی


روزهای روشنی در انتظار خطه سردسیر، اما زیبای شمال غربی كشورمان و بویژه اردبیل است؛ روزهای روشنی در صنعت گردشگری. این روزهای روشن به‌زودی فرا می‌رسد در همین ماه؛ همین ماه كه قرار است رئیس‌جمهور با یك پرواز خودش را به اردبیل برساند و روبان كلی طرح را قیچی كند.
اولین و مهم‌ترینش، پل معلق قوسی تمام‌شیشه‌ای هیر است كه قرار است به دست رئیس جمهور افتتاح شود. این را نادر فلاحی، مدیركل میراث فرهنگی اردبیل به رسانه‌ها گفته: همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ماه جاری به استان اردبیل پروژه‌های فاخر میراث‌فرهنگی و گردشگری این استان افتتاح می‌شود.
پل معلق هیر در ابعاد 200 متر و با ارتفاع صد متر از سطح دره ساخته شده و نادری می‌گوید: در حوزه‌ گردشگری این پل جزو پروژه‌های موفق بوده، به طوری‌كه فناوری، طراحی و ساخت آن در داخل انجام شده و از صنایع دست‌ساز و خلاق در حوزه گردشگری با استانداردهای روز استفاده
 شده است.
البته اردبیل بیش از این نیز با پل‌های معلقش شناخته می‌شد، آن‌هم به‌واسطه وجود دو پل معلق در مشگین‌شهر و سطح استان و پل معلق دیگری كه ساختش در ازنا و خلخال آغاز شده و گفته می‌شود تا سال 99 به بهره‌برداری می‌رسد.
طرح‌های گردشگری دیگری چون ساماندهی بناها و محوطه‌های تایخی، اقامتگاه‌های بومگردی و چشمه‌های آبگرم و مراكز آب درمانی نیز برخی دیگر از پروژه‌هاست كه در سفر رئیس‌جمهور به بهره‌برداری
 می‌رسد./ جام‌جم دیلی