تبانی پینگ پنگی!

پدیده شومی كه انتخابی تیم ملی را تحت تاثیر قرار داد

تبانی پینگ پنگی!

خبر عجیب است، اما همین خبر عجیب را دبیر فدراسیون تنیس روی میز تایید می‌كند؛ یعنی تبانی در انتخابی بازیكنان برای پوشیدن پیراهن تیم ملی! ماجرا از این قرار است كه در مرحله رده‌بندی مسابقات انتخابی تیم ملی بازیكنان با هم تبانی می‌كنند، اتفاقی كه از دید سایر بازیكنان تیم ملی پنهان نمانده است. كار تا جایی پیش رفته كه آنها مراتب اعتراض خودشان را به گوش برگزاركنندگان مسابقه می‌رسانند تا آنها به این اتفاق رسیدگی كنند. این در حالی است كه به همین دلیل و بنا به تصمیم سرپرست فدراسیون تنیس روی میز، تعیین نتیجه نهایی دور دوم رقابت‌های انتخابی تیم ملی منوط به تشكیل كمیته انضباطی و بررسی این ابهامات در آن شده است. حسنی، دبیر فدراسیون توضیحات لازم را در این باره می‌دهد اما از بیان این‌كه در كدام مسابقات تبانی صورت گرفته خودداری می‌كند.
 آقای حسنی ماجرا چیست؟
یك‌سری گزارش‌هایی به دست ما رسیده است. ما فیلم بازی‌ها را در اختیار داریم. قرار است با توجه به مستندات در كمیته انضباطی به این ماجرا رسیدگی شود.
 با این شرایط چه اتفاقی خواهد افتاد؟
باید جلسه كمیته انضباطی برگزار شود تا براساس آن رای لازم صادر شود. موضوع حساس است و با توجه به این‌كه تعیین نتایج نهایی نفرات دوم و سوم تیم ملی را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان مشخص می‌كند، كمیته انضباطی این هفته تشكیل جلسه خواهد داد.
 الان ماجرای تبانی به چه صورت اتفاق افتاده؟
شرایط بازیكنان تا قبل از دور نهایی تا حدودی مشخص است. به همین دلیل و با توجه به این‌كه بعضی از بازیكنان اصلا شانسی برای حضور در جمع نهایی ندارند مورد اتهام برای تبانی قرار می‌گیرند. به همین دلیل است كه ادعاهایی مطرح شده است.
 راهی برای جلوگیری از این شائبه‌ها وجود نداشته است؟
تقریبا یكی ـ دو ماه پیش بود كه یك طرح به فدراسیون پیشنهاد شد مبنی بر این‌كه مسابقات به صورت حذفی برگزار شود، اما بنا به دلایلی از جمله زمان نامناسب و فاصله كم تا رقابت‌های تور ایرانی این اتفاق به تاخیر افتاد. به همین دلیل مسابقات انتخابی تیم ملی با همان شیوه همیشگی برگزار شد، اما متاسفانه با تبانی همراه بود.
 در كدام دیدارها تبانی شده است،این برای شما محرز شده؟
بعد از تشكیل كمیته انضباطی در رابطه با نفرات سوم و چهارم تیم ملی تصمیم‌گیری خواهد شد. ضمن این‌كه تلاش‌مان این است از این پس مسابقات را به گونه‌ای برگزار كنیم كه احتمال تضعیف حق بازیكنی در آن به حداقل برسد.