مورینیو دوباره به چلسی رسید

تاتنهام به دنبال جایگاه چهارمی در شهرآورد شمال لندن

مورینیو دوباره به چلسی رسید

 دربی شمال لندن بین تاتنهام و چلسی همیشه یكی از جذاب‌ترین و حساس‌ترین بازی‌های لیگ جزیره بوده است. اما اتفاقاتی كه طی یك ماه گذشته روی نیمكت اسپرزها افتاد و ژوزه مورینیو جانشین پوچتینو شد، بر این حساسیت افزوده است. مورینیو كه روزهای درخشانش در لیگ برتر به دوران حضور او در چلسی برمی‌گردد، حالا روی نیمكت دشمن اصلی این تیم نشسته است. مورینیو در حالی به مصاف تیم سابق خود می‌رود كه از زمان نشستن روی نیمكت این تیم، از پنج بازی قبلی چهار پیروزی به دست آورده است.
جالب اینجاست كه لمپارد با چلسی دقیقا در نقطه مقابل قرار گرفته و در پنج بازی اخیر خود، چهار بار شكست
خورده است.
كلا از زمان آمدن مورینیو به تاتنهام، اوضاع این دو تیم در جهت معكوس تغییر كرده است. وقتی پوچتینو جمع تاتنهامی‌ها را ترك كرد، تیمش در جایگاه چهاردهم جدول بود و اختلافی 12 امتیازی با چلسی داشت كه در آن روزها در جایگاه سوم بود.
اما حالا اختلاف این دو تیم فقط به سه امتیاز رسیده و تاتنهام در صورت پیروزی در بازی امشب می‌تواند جایگاه چهارم را از آبی‌های لندن بگیرد. تیم مورینیو در این مدت فقط یك باخت داشته و آن هم مقابل منچستر یونایتد، یعنی تیم سابق آقای خاص بوده است.
البته مورینیو در تقابل با تیم‌های سابقش در خانه آماری فوق‌العاده دارد. این مربی پرتغالی از 13 بازی قبلی مقابل تیم‌های قبلی‌اش، 12 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته است.
از سوی دیگر، اگر تاتنهام بتواند بازی امشب را با برد پشت‌سر بگذارد، این اولین بار از ماه فوریه است كه این تیم در سه بازی پیاپی در لیگ جزیره به پیروزی می‌رسد. البته آنچه هواداران تاتنهام را نگران می‌كند این است كه تیم‌شان در یك سال گذشته در تقابل با شش تیم بالای جدول آمار خوبی نداشته و از ده بازی انجام داده، هفت بازی را با شكست پشت سر گذاشته‌ است.
یكی دیگر از عواملی كه باعث حساس شدن این بازی می‌شود، تقابل مورینیو با هواداران چلسی است. تجربه نشان داده است مورینیو معمولا با هواداران تیم‌های سابقش رابطه خوبی نداشته است.
این روند به قدری مشخص است كه فرانك لمپارد در نشست قبل از بازی به این موضوع اشاره كرد و گفت: در هر صورت مورینیو باید انتظار هر توهین، سر و صدا و اعتراض از سوی هواداران چلسی را داشته باشد. این یك اتفاق طبیعی است كه در فوتبال رخ می‌دهد. وقتی شما در تیم رقیب حضور دارید چنین اتفاقاتی اجتناب ناپذیر است.