معارفه فرهاد با چاشنی اعتصاب!

غیبت چند بازیكن آبی‌ در اولین تمرین تیم استقلال

معارفه فرهاد با چاشنی اعتصاب!

روز گذشته مراسم معارفه فرهاد مجیدی برگزار شد. بازیكنان استقلال به همراه مسؤولان این تیم و تنی چند از پیشكسوتان گرد هم جمع آمدند تا به شماره 7 محبوب خوش‌آمد بگویند. البته مطابق همیشه، استقلال باز هم درهای تمرینی خود را روی هواداران بست. دیروز تمرین این تیم پشت درهای بسته و در مجموعه انقلاب برگزار شد. اسماعیل خلیل‌زاده سرپرست استقلال به همراه اعضای هیات‌مدیره و همین‌طور مسؤولان باشگاه و تنی چند از پیشكسوتان در محل تمرین حاضر شد. پرویز مظلومی،مهدی امیرآبادی، اصغر حاجیلو، نصرا... عبداللهی، بهتاش فریبا و علیرضا اكبرپور از جمله این پیشكسوتان بودند. همچنین دستیاران فرهاد مجیدی یعنی بهزاد غلامپور، صالح مصطفوی و مجید نامجو مطلق هم در محل تمرین حضور داشتند.
پیش از شروع تمرین، مجیدی به بازیكنان تیم معرفی شد تا كار خود را به صورت رسمی آغاز كند. منتهی در این بین اتفاق جالبی افتاد. تعدادی از بازیكنان نامی استقلال در محل تمرین حاضر نشدند تا نیم‌فصل را با اعتصاب آغاز كنند. وریا غفوری، فرشید اسماعیلی، فرشید باقری، علی كریمی، روزبه چشمی و... از جمله این بازیكنان بودند. وقتی استقلال به تعطیلات رفت، شایعات زیادی راه افتاد مبنی بر این‌كه نیم‌فصل دوم اعتصاب آغاز خواهد شد. باشگاه موفق نشده بود پول بازیكنان را پرداخت كند و در تعطیلات هم تنها بخشی از رقم قرارداد این بازیكنان به حسابشان واریز شد. بازیكنان نامی توقع داشتند حداقل نیمی از قرارداد فصل را بگیرند و طلب فصل قبل خود را هم تسویه كنند. باشگاه پیش از فصل تضمین داده بود تا نیم‌فصل 50 درصد از رقم قراردادشان را پرداخت كند ولی مدیریت اشتباه مالی در باشگاه باعث شد تا خیلی از پول‌ها هدر برود. در این بین استقلال حتی بخش قابل‌توجهی از درآمد فصل خود را هم پیش‌خور كرده است.
گویا این بازیكنان پیش از آن‌كه چنین تصمیمی بگیرند و در محل تمرین حاضر نشوند، فرهاد مجیدی را در جریان گذاشته بودند و تاكید داشتند این تصمیم را قبل از حضور مجیدی در استقلال گرفتند. تاكید آنها این بود كه مبادا سرمربی جدید فكر كند قصد بی‌احترامی به او را دارند. دیروز بعضی از پیشكسوتان كه در محل تمرین حاضر شده بودند به كنایه می‌گفتند بازیكنان امروز با بازیكنان قدیمی فرق دارند و كاش حداقل به احترام فرهاد مجیدی در محل تمرین حاضر می‌شدند.
در تمرین دیروز فرهاد مجیدی صحبت‌های لازم را با بازیكنان داشت. او با اعضای كادر فنی تیمش هم پیش از تمرین جلساتی جداگانه داشت و وظایف و نكات لازم را به آنها گفت. فرهاد همچنین از باشگاه درخواست كرده تا دو مربی خارجی هم به كادرش اضافه شوند. او یك بدنساز می‌خواهد و یك تمرین‌دهنده. تمرین‌دهنده‌ای كه مدنظر اوست در باشگاه آلاوس فعالیت كرده است. مجیدی مستقیما با آنها صحبت كرده و واسطه‌ای در كار نبوده است. در صورتی كه باشگاه پول پیش قرارداد آنها را تامین كند، این دو مربی هم اضافه خواهند شد.
البته فعلا با جوی كه داخل تیم وجود دارد، بعید به نظر می‌رسد باشگاه پیش از پرداخت پول بازیكنان داخلی، پولی به خارجی‌ها بدهد. در دو فصل گذشته به خاطر مشكلات مالی كه برای بازیكنان داخلی وجود داشته، حساسیت‌ها روی پرداخت دستمزد خارجی‌ها زیاد بوده به شكلی كه فصل گذشته به خاطر رقم‌هایی كه استقلال به ایسما، منشا، گرو و نیومایر داد صدای همه بازیكنان درآمد و امسال هم رقم قراردادشان را به‌شدت افزایش دادند.