نشانه‌های انتقام

فرمانده سپاه، ظریف و نمایندگان مجلس انتقام سخت را قطعی دانستند

نشانه‌های انتقام

مقامات کشورمان اعم از نظامی، سیاسی و دیپلمات متفق‌القول بر انتقام سخت از آمریکا تاکید دارند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز طرح سه‌فوریتی برای انتقام تصویب کردند و این طرح بلافاصله به تایید شورای نگهبان رسید. نمایندگان همچنین در نامه‌ای به رهبر انقلاب از انتقام سخت حمایت کردند. فرمانده سپاه نیز دیروز در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان به مردم اطمینان داد انتقام از آمریکا به شکلی سخت و پشیمان‌کننده گرفته خواهد شد. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان نیز بر انتقام از آمریکا تاکید کرد و به آمریکا هشدار داد اگر پس از انتقام ایران، پاسخ دهد به باتلاق کشیده خواهد شد.

فرمانده سپاه: انتقام می‌گیریم، سخت و تمام‌کننده
فرمانده سپاه که در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در میدان آزادی شهر کرمان صحبت می‌کرد سخنان خود را این گونه آغاز کرد: حرف آخر را اول می‌زنم‏؛ انتقام می‌گیریم، انتقام می‌‌گیریم، سخت، محکم، پشیمان‌کننده، قاطع و تمام‌کننده. مطمئن باشید.
این سخنان سردار سرلشکر حسین سلامی با شعارهای تشکر تشکر از سوی مردم همراه شد.
سلامی تاکید کرد: انتقام می‌گیریم اما هر خطایی که بکنند آنجایی را که دوست دارند به آتش می‌کشیم و خودشان می‌دانند آنجا کجاست.
فرمانده سپاه با بیان این که سردار در شجاعت، مالک اشتر بود و تا نزدیک خیمه دشمن می‌رفت، افزود: او وفاداری بود که با دستانی جدا به شهادت رسید.
وی با بیان این که شهید سلیمانی 41 سال لباس جهاد به تن داشت و از دشمن هرگز نترسید، عنوان کرد: شخصیت او فراتر از جهان اسلام است و الان همه جهان با تحسین از او یاد می‌کند و هرگز خورشید را نمی‌توان خاموش کرد.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به این که او راهی را آغاز کرده که در نهایت به پیروزی اسلام می‌انجامد، خاطرنشان کرد: سلیمانی خود را برتر از هیچ سربازی ندید و درجه برایش اهمیتی نداشت او شخصیتی جدی و سینه‌اش در مقابل کفار مستحکم بود.
 سلامی همچنین با بیان این که امروز چهره کرمان آسمانی شده، یادآور شد: شهادت او نقطه پایان نیست و امروز نقطه آغازی است که راهی تازه در مقابل دشمن شروع شده و شهید سلیمانی از زنده او زنده‌تر است و این برای دشمن خطرناک تر است.
فرمانده سپاه پاسداران همچنین با بیان این که دشمن از شهید سلیمانی به شدت هراس داشت و او معمار شکست‌های آمریکاست،  گفت: او دشمنان را در همه جا تعقیب می‌کرد و رژیم صهیونیستی را در حصار فلسطین قرار داد.
سلامی یادآور شد: شهید سلیمانی آرامش مسلمانان برایش مهم بود و اجازه نداد رویای باطل دشمنان محقق شود و از سیطره آمریکا بر عراق جلوگیری کرد و در یمن پیروزی بزرگی مقابل دشمن به دست آورد.
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: شهادت سردار ما نقطه آغاز اخراج آمریکا از منطقه است و دنیا این را خواهد دید.
سردار سلامی با بیان این که مسلمانان در هیچ جا هیچ نقطه امنی برای آمریکا نخواهند گذاشت، خاطرنشان کرد: سرمایه آنها دور ریخته شد چرا که مردم ما با قلب‌های خود می جنگند و جهان اسلام به زودی از شر شیطان آزاد می شود.



طرح سه‌فوریتی برای انتقام سخت
نمایندگان مجلس کلیات و جزئیات طرح سه‌فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا را به تصویب رساندند.
علی لاریجانی، رئیس مجلس در تشریح این طرح گفت: در قانون قبلی که آمریکایی‌ها، سپاه پاسداران را به عنوان سازمان تروریستی دانستند و در اردیبهشت امسال به تصویب رسید، سنتکام و فرماندهی مرکزی آمریکا به‌عنوان گروه‌های تروریستی معرفی شدند.
وی افزود: امروز با اقدام سفاکانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی که رئیس‌جمهور آمریکا مسؤولیت آن را پذیرفت، این قانون را اصلاح و اعلام می‌کنیم همه اعضای پنتاگون، فرماندهان، عاملان و آمران شهادت سردار سلیمانی به‌عنوان نیروهای تروریستی شناسایی می‌شوند.
لاریجانی خاطرنشان کرد: در ادامه اصلاح این قانون، مقرر شد فقط برای دو ماه، مبلغ ۲۰۰میلیون یورو از صندوق توسعه ملی در راستای حمایت از نیروی قدس سپاه، به این نیرو اختصاص یابد.
پس از تصویب کلیات این طرح، بررسی جزئیات در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
در ماده یک قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا، عبارت کلیه اعضای پنتاگون، شرکت‌ها، موسسات وابسته و عاملان و آمران شهادت حاج قاسم سلیمانی بعد از عبارت فرماندهی مرکزی آمریکا سنتکام اضافه می‌شود. این ماده به رأی نمایندگان گذاشته شد و به تصویب رسید.
در ماده ۲ این طرح آمده است: در ماده ۴ قانون عبارت کلیه اعضای پنتاگون، عاملان، فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قبل از عبارت فرماندهان ستاد سربازان مرکزی آمریکا سنتکام اضافه شود. این ماده نیز به تصویب نمایندگان مجلس رسید.
در ماده ۳ این طرح سه فوریتی آمده است: یک ماده به قانون الحاق می‌شود. قانون موظف است برای تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس سپاه پاسداران، ۲۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی در اختیار این نیرو قرار دهد. این ماده نیز به تصویب نمایندگان مجلس رسید.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مجوزهای لازم برای برداشت از صندوق توسعه ملی جهت کمک به سپاه قدس از رهبر معظم انقلاب اخذ شده است. براساس اعلام رئیس مجلس، دولت نیز موافق این طرح بوده است. با توجه به سه فوریتی بودن این طرح، پس از تصویب، حقوقدانان و فقهای شورای‌نگهبان در داخل مجلس جلسه‌ای گذاشته و این طرح را مورد بررسی قرار دادند و تایید کردند.
نامه نمایندگان به رهبری
در حمایت از انتقام سخت
نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب از انتقام سخت علیه آمریکا به دلیل شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و یارانش حمایت کردند. در این نامه خطاب به رهبر معظم انقلاب آمده است: بدون تردید، اقدام ابلهانه  دولت آمریکا در ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی، سیدالشهدای مقاومت، قهرمان ملی و سردار دل‌ها، یک نقطه عطف مهم و تاریخی در تقابل جبهه استکبار به سردمداری آمریکا با حضور مقاومت به‌خصوص جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.
در این نامه همچنین آمده است: تردیدی نداریم سطح واکنش جمهوری اسلامی ایران به این اقدام تروریستی دولت جنایتکار آمریکا، تعیین‌کننده موازنه بلند‌مدت در سطح منطقه و جهان خواهد بود.
در نامه به رهبری در‌خصوص تحلیل نمایندگان از فضای موجود و گزینه‌های پیش رو آمده است: انتقام سخت که حضرتعالی در پیام خود به مناسبت شهادت سپهبد سلیمانی به آن اشاره کردید و این روزها به خواست عمومی ملت قدرشناس ایران تبدیل شده است، باید به بلندای قامت این سردار سرافراز اسلام و ایران باشد تا تلخی این  پاسخ در خاطر همه بدخواهان به‌خصوص آمریکا مانع جسارت مجدد به وطن و سربازان وطن شود؛ این انتقام سخت در صورتی که متناسب، مستقیم و نظامی باشد و در اسرع وقت، اجرایی شود قطعا هیمنه پوشالی آمریکا را متلاشی خواهد کرد و مقامات دولت آمریکا با گوشت و پوست خود مجدد درک می‌کنند که دوران بزن و دررو تمام شده است. علاوه بر این، ضرورت دارد بر موضوع خروج نظامیان آمریکایی‌ از منطقه غرب آسیا تمرکز شود تا این هدف راهبردی با کمک محور مقاومت محقق شود.
نمایندگان افزوده‌اند: تردیدی نداریم خودداری از واکنش پشیمان‌کننده‌ به آمریکا این پیام را به آنها مخابره خواهد کرد که ایران ضعیف است و در نتیجه محاسبات دشمن را به سمت فشار بیشتر سوق داده، حملات و واکنش‌های بعدی سنگین‌تری را به دنبال خواهد داشت. ‌به عبارت دیگر، خسارات احتمالی واکنش قاطعانه از خسارات واکنش نشان ندادن یا واکنش ضعیف، به مراتب کمتر است.



ظریف: پاسخ به آمریکا قطعی، حتمی و دردناک خواهد بود
وزیر خارجه کشورمان در مجمع گفت‌و‌گوی تهران اظهار کرد: آمریکا جواب قاطع و حتمی گستاخی خود را در زمان و مکانی که حداکثر درد را احساس کند، خواهد گرفت.
به گزارش جام‌جم، محمدجواد ظریف افزود: به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این پیام را به منطقه ارسال می‌کنم که تهران همچنان لنگر صلح و امنیت و محور توسعه منطقه‌ای خواهد ماند.
وی همچنین در حاشیه برگزاری این مجمع در پاسخ به پرسش خبرنگار جام‌جم درباره عدم صدور روادید برای وی به منظور سفر به نیویورک گفت: آنچه ما خبر داریم این است که وزیر خارجه آمریکا در تماس با دبیر کل سازمان ملل متحد گفته است که ما فرصت نداشتیم برای وزیر خارجه ایران ویزا صادر کنیم و ویزا صادر نخواهیم کرد. دبیر کل هم اعلام کرده این حق ایران است که در این اجلاس شرکت کند.
وی اظهار کرد: اینکه وزیر خارجه آمریکا مثل همیشه به دروغ بیان کرده است که فرصت نداشتیم به خاطر وحشت‌شان از این است که کسی بیاید و در سازمان ملل واقعیات را برای مردم آمریکا بگوید. البته آنها اشتباه می‌کنند که فکر می‌کنند دنیا در نیویورک خلاصه می‌شود شما از تهران هم می‌توانید با مردم آمریکا صحبت کنید و خواهیم کرد.
ظریف گفت: من تمایل زیادی برای شرکت در این اجلاس در این شرایط نداشتم اما اجلاس ویژه شورای امنیت برای حفاظت از منشور فرصتی بود که جنایات آمریکا را در آن مطرح کنیم. اما دولتی که به تروریسم اقتصادی و جنایات جنگی مبادرت می‌کند، برایش مهم نیست که مفاد موافقتنامه با سازمان را نقض کند.
وزیر خارجه کشورمان اظهار کرد: سوالی که باید از دولت یاغی بپرسند این است که از چه چیزی می‌ترسد؟ آیا حضور وزیر خارجه کشوری که عضو و موسس سازمان ملل بوده، برای حمایت از منشور ملل متحد آنچنان خطر بزرگی برای آمریکاست که نتواند ویزا صادر کند.
وی با بیان اینکه این نشانگر ورشکستگی آمریکا و رژیم ترامپ است گفت: این ورشکستگی به خاطر مشاوره‌های غلطشان است و پمپئو به عنوان یک دلقک، ویدئویی را گذاشت و خیال کرد مردم ایران و عراق آن افراد مزدوری هستند که به آنها توصیه می‌کنند و مشاوره می‌دهند، فهمید چقدر توصیه آنها غلط بوده است.
همچنین عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان نیز در حاشیه این نشست و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گام پنجم به معنای خروج ایران از برجام نیست ابراز امیدواری کرد طرف‌های مقابل مدبرانه رفتار کرده و از تنش‌ها و بحران‌های بیشتر پرهیز کنند.
 وی گفت: از نظر ما الان یک تعادل معقول در برجام برقرار شده و در مقابل تحریم‌هایی که برگشته ما هم محدودیت‌های خود را برداشتیم.
 پاسخ آمریکا را می‌دهیم و مسؤولیت آن را به عهده می‌گیریم
وزیر خارجه همچنین در مصاحبه با ای‌بی‌سی گفت: ایران کشوری بسیار صبور است. ما بعد از بررسی‌های لازم اقدام خود را اجرایی خواهیم کرد.
وی افزود: اطمینان دارم که این [اقدام] انجام می‌شود، در زمانی که ما انتخاب کنیم، نه در زمانی که ایالات متحده انتخاب کند.
ظریف گفت: بر‌خلاف ایالات متحده، اقدامات تروریستی بزدلانه انجام نمی‌دهیم. زمانی که این کار را انجام دهیم، آن را اعلام می‌کنیم. ایالات متحده علیه ایران یک اقدام جنگی انجام داد و باید برای تبعات این کار آماده باشد.
وزیر خارجه تاکید کرد: سپس آمریکا باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد به یک باتلاق کشیده شود یا می‌خواهد این درگیری را تمام کند؟