روحانی: مسببین این اشتباه، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند

روحانی: مسببین این اشتباه، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند


 رئیس‌جمهور در بیانیه‌ای با تاكید بر این كه مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند، افزود: در فضای تهدید و ارعاب رژیم متجاوز آمریكا علیه ملت ایران پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی و به منظور دفاع در برابر حملات احتمالی ارتش آمریكا، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در آماده باش صددرصد قرار داشتند كه متأسفانه خطای انسانی و شلیك اشتباه، به یك فاجعه بزرگ منجر شد و ده‌ها انسان بی‌گناه قربانی شدند.
روحانی در این بیانیه افزوده است: جمهوری اسلامی ایران از این اشتباه فاجعه‌بار بسیار متأسف است و اینجانب از سوی جمهوری اسلامی ایران به خانواده‌های قربانیان این فاجعه دردناك، عمیقا تسلیت عرض می‌كنم و به كلیه دستگاه‌های ذی‌ربط دستور می‌دهم تمامی اقدامات لازم برای جبران، همدردی و دلجویی از ایشان به عمل آورند. همچنین ضمن ابراز تأسف شدید، همدردی دولت ایران را به ملت‌ها، دولت‌ها و خانواده‌های قربانیان غیرایرانی تقدیم می‌نمایم. وزارت خارجه، همكاری كامل كنسولی برای شناسایی و بازگرداندن پیكر‌های قربانیان به خانواده‌هایشان را به عمل می‌آورد.
رئیس‌جمهور افزود: ‌این حادثه دردناك موضوعی نیست كه به‌سادگی بتوان از كنار آن گذشت. می‌بایست تحقیقات تكمیلی برای شناسایی كلیه علل و عوامل این فاجعه ادامه یافته و مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.
در ادامه بیانیه روحانی آمده است: همچنین ضرورت دارد برای رفع نقاط ضعف سامانه‌های پدافندی كشور، ترتیبات و تمهیدات لازم اتخاذ گردد تا هرگز چنین فاجعه‌ای تكرار نشود.