نباید مثل بازی با ازبكستان اشتباه كنیم

حمید استیلی:

نباید مثل بازی با ازبكستان اشتباه كنیم



تیم ملی امید ایران امروز در دیداری فوق‌العاده حساس كه به نوعی تكلیف صعود به دور بعد را مشخص می‌كند، به مصاف تیم ملی كره‌جنوبی می‌رود. امیدهای ایران در دیدار اول به‌راحتی می‌توانستند ازبكستان را شكست دهند ولی این فرصت را به‌سادگی از دست دادند. كره‌جنوبی هم در دیدار اول به‌سختی از پس چین برآمد. حمید استیلی سرمربی تیم المپیك در آستانه بازی امروز می‌گوید: «دیدار مرگ و زندگی است و تكلیف ما را مشخص می‌كند. كره‌جنوبی تیم قدرتمندی است ولی ما هم تیم دست و پا بسته‌ای نیستیم. شروع خوبی در رقابت‌ها داشتیم و الان تیم از نظر روحی و روانی شرایط مناسبی دارد. آماده‌ایم ان‌شاءا... بتوانیم یك بازی خوب مقابل كره‌جنوبی انجام دهیم و حتی برنده مسابقه شویم.»
آیا او قولی برای دیدار امروز می‌دهد؟ استیلی می‌گوید: «قبول كنید ما زمان زیادی برای آماده‌سازی تیم ملی نداشتیم. نزدیك به دو هفته تیم را به طور كامل در اختیار داشتیم. نتوانستیم آن‌گونه كه باید برای حضور در مسابقات آماده شویم با این حال تمام تمركز خودمان را روی موفقیت و برد گذاشته ایم. بازی اول با ازبكستان به نوعی برایمان یك بازی دوستانه بود تا كسب تجربه كنیم. مطمئنا نسبت به بازی اول مقابل كره بازی بهتری خواهیم كرد.»
یكی از انتقادها به استیلی از نبود قائدی در تركیب ثابت در دیدار ازبكستان بود. او در نیمه دوم وارد زمین مسابقه شد و عملكرد خوبی هم داشت. استیلی در این باره می‌گوید: «در این‌كه قائدی بازیكن خوب و توانمندی است شكی نیست، منتها می‌دانستیم بازی با ازبكستان یك بازی فیزیكی و سخت است. بنابراین تصمیم گرفتیم تا مهدی را در آغاز بازی روی نیمكت بگذاریم. در نیمه دوم و كاملا با برنامه قائدی را وارد زمین كردیم كه عملكرد خوبی داشت.»
و اما حرف‌های پایانی حمید استیلی: «مردم هم دعا كنند. بازی با كره برایمان حیاتی است. قبول داریم كه دربازی اول اشتباهاتی داشتیم و با تجربه عمل نكردیم. این بار اما نباید اشتباه فردی كنیم. خیلی برایمان مهم است كه حداقل از موقعیت‌ها استفاده كنیم.»